کد خبر: 494833
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۰:۲۰:۴۱
| |

شمار کشته‌های آتش سوزی در یک بیمارستان کنگو به 50 نفر رسید

ارتش جمهوری دمکراتیک کنگو اعلام کرد که شمار کشته شدگان غیر نظامی در بیمارستانی که از سوی شورشیان موسوم به ائتلاف نیروهای دموکراتیک​ به آتش کشیده شد، به 50 نفر رسید.

شمار کشته‌های آتش سوزی در یک بیمارستان کنگو به 50 نفر رسید
کد خبر: 494833
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۰:۲۰:۴۱

اعتمادآنلاین| این خبر امروز - شنبه - در حالی اعلام می‌شود که افراد مسلح در دو حمله دوشنبه گذشته به روستاهای تشابی و دوغا واقع در استان ایتوری کنگو ، 55 غیر نظامی را قتل عام کردند.

به گزارش ایرنا، ائتلاف نیروهای دمکراتیک، شبه نظامیان اوگاندایی هستند که از سال 1995 پایگاه خود را در شرق کنگو ایجاد کرده‌اند. طبق آمار ردیاب امنیتی کیوو، این گروه که از سوی رئیس جمهوری کنگو و آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود از سال 2017 تاکنون بیش از 1200 غیر نظامی را تنها در منطقه بنی در کشور کنگو کشته است.

با وجود اقدام‌های عملیاتی ارتش کنگو علیه این گروه در منطقه، ارتش این کشور تاکنون نتوانسته مانع قتل عام غیر نظامیان در کنگو شود.

اقدام‌های خشونت‌آمیز در استان‌های ایتوری و کیوو شمالی در کشور کنگو در سال میلادی جاری صدها کشته بر جا گذاشته و بیش از یک و نیم میلیون نفر را آواره کرده است.

حدود 40 روز پیش، رئیس جمهوری کنگو برای پایان دادن به اقدام‌های خشونت‌بار گروه‌های مسلح در کشتار غیر نظامیان در دو استان شرقی این کشور یعنی «ایتوری»(Ituri ) و «کیوو شمالی»(North Kivu) اعلام حکومت نظامی کرد.

حدد 122 گروه مسلح کوچک و بزرگ در منطقه غنی از مواد معدنی شرق کنگو فعالیت دارند که بر جای مانده از جنگ‌های منطقه‌ای در دهه 1990 هستند.

«صندوق کودکان ملل متحد» (یونیسف) چندی پیش اعلام کرد که گروه‌های شبه نظامی در کشور آفریقایی کنگو ، سه میلیون کودک آواره در این کشور را تهدید می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها