وحید عبداللهی،مربی تیم ملی تکواندو :

در قهرمانی آسیا به‌دنبال بهترین نتیجه هستیم/ یکی از اهداف ما محک‌زدن ملی‌پوشان المپیکی است

مربی تیم ملی تکواندو گفت: قهرمانی آسیا مسابقات سنگینی خواهد بود و مطمئن هستم بچه‌ها چیزی کم نمی‌گذارند و تمام تلاش خود را برای بهترین نتیجه انجام خواهند داد.

در قهرمانی آسیا به‌دنبال بهترین نتیجه هستیم/ یکی از اهداف ما محک‌زدن ملی‌پوشان المپیکی است
کد خبر: 494872
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۱:۳۸:۰۳

اعتمادآنلاین| ‌ وحید عبداللهی در خصوص شرایط ملی‌پوشان تکواندو در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: خدا را شکر شرایط خوب است و آسیب‌دیدگی جدی نداریم. بچه‌ها در این مدت با کیفیت تمرین کردند و تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشتیم. یکی از اهداف ما محک‌زدن ملی‌پوشان المپیکی در این مسابقات است تا بتوانیم در المپیک بهترین نتیجه را بگیریم. قطعاً برای حضور در مسابقات آسیایی نیز برنامه خاصی داشتیم که خدا را شکر عملی شده است و امیدواریم در پایان رقابت‌ها نتیجه مطلوبی بگیریم.

به گزارش تسنیم، وی در خصوص نگرانی‌ها بابت احتمال آسیب‌دیدگی المپین‌های کشورمان در قهرمانی آسیا گفت: متأسفانه با توجه به بحث کرونا، بچه‌‌های ما زمین ندیدند و آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی در مسابقات بلغارستان نیز به‌دلیل آسیب‌دیدگی نتوانستند مسابقه بدهند. مسابقات قهرمانی آسیا آخرین و بهترین فرصت بود که بچه‌های ما بازی ببینند و تا جایی پیش خواهند رفت که بتوانند در سیدبندی المپیک شرایط بهتری داشته باشند.

مربی تیم ملی تکواندو در خصوص اینکه آرمین هادی‌پور مشکلی برای حضور در مسابقات نخواهد داشت، عنوان کرد: به هر حال پای آرمین هادی‌پور دچار آسیب‌دیدگی است، اما با این قضیه کنار آمده است و خیلی خوب و کامل تمرین می‌کند. از لحاظ تکنیک و تاکتیک نیز ما به‌گونه‌ای شرایط را طراحی کردیم که به پای آسیب‌دیده او فشار وارد نشود و خدا را شکر با وجود تمرینات پرفشار اتفاق خاصی نیفتاده است. در مسابقات اگر اتفاقی بیفتد که سرمربی تیم و پزشک تیم ملی تشخیص بدهند، او ادامه نخواهد داد، اما هدف و برنامه ما حضور پرقدرت آرمین در مسابقات است تا قبل از المپیک محک خوبی بخورد.

عبداللهی در خصوص شانس تکواندوی ایران برای کسب پنجمین عنوان قهرمانی آسیا تصریح کرد: همه تیم‌ها از هر 8 وزن فرصت حضور در 6 وزن را دارند. ما دو المپین خود را بیشتر برای محک‌زدن و ارتقای جایگاه در رنکینگ به مسابقات اعزام می‌کنیم و بیشتر هدف‌مان المپیک است. در این شرایط با 4 بازیکن در مسابقات حضور خواهیم داشت، اما مطمئن باشید بچه‌ها همه تلاش خود را برای بهترین نتیجه انجام می‌دهند. در تکواندو اصلاً نمی‌توان نتیجه را پیش‌بینی کرد و بارها دیدیم که بازیکنان بزرگ در یک لحظه نتیجه را از دست دادند، اما تمام تلاش ما کسب نتیجه خوب است.

وی در پاسخ به این سؤال که "با توجه به غیبت چین و عدم حضور ملی‌پوشان المپیکی کره‌جنوبی، شانس ما برای قهرمانی بیشتر نشده است؟"، گفت: کره‌جنوبی سابقه طولانی در تکواندوی دنیا دارد و همیشه مدعی قهرمانی بوده است. قطعاً کشور مهد تکواندوی دنیا در هر وزن چند بازیکن خوب و در یک سطح دارد، بر همین اساس نمی‌توانیم بگویم چون نفر اول این کشور در مسابقات حضور ندارد، اختلاف فاحشی میان نفر دوم با او وجود دارد. اختلاف بازیکنان کره‌‌ای خیلی کم است و همیشه حریفان جدی بودند. از طرفی تکواندو در آسیا حرف اول را می‌زند و میان نفرات برتر رنکینگ بیشتر کسب سهمیه متعلق به بازیکنان آسیایی است. قهرمانی آسیا مسابقات سنگینی خواهد بود و مطمئن هستم بچه‌ها چیزی کم نمی‌گذارند و تمام تلاش خود را برای بهترین نتیجه انجام خواهند داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها