کد خبر: 494891
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۲:۱۴:۳۸
| |

کرونا در مکزیک؛ آمار واقعی مرگ و میر 60 درصد بیش از آمار رسمی

خبرگزاری رویترز از ابتلای دستکم یک چهارم جمعیت مکزیک به ویروس کرونا خبر داد و نوشت: براساس تازه ترین گزارش وزارت بهداشت این کشور میزان واقعی مرگ و میر ناشی از کووید-19 در مکزیک دستکم 60 درصد بیشتر از آماری است که دولت این کشور پیشتر منتشر کرده بود.

کرونا در مکزیک؛ آمار واقعی مرگ و میر 60 درصد بیش از آمار رسمی
کد خبر: 494891
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۲:۱۴:۳۸

اعتمادآنلاین| وزارت بهداشت مکزیک دیروز جمعه اعلام کرد، حدود یک چهارم از 126 میلیون نفر جمعیت این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این رقم بسیار بیشتر از آمار رسمی است که این کشور تاکنون در خصوص شمار مبتلایان به کووید-19 ارائه داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت مکزیک در بیانیه ای اعلام کرد که نزدیک به 31 میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت این کشور آمریکای مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

رویترز در ادامه نوشت: برآوردهای تازه وزارت بهداشت این کشور در حالی اعلام می شود که مکزیک روز گذشته سه هزار و 282 مورد مبتلای جدید و 243 مورد مرگ و میر دیگر را ثبت کرده و به این ترتیب شمار کل مبتلایان را دو میلیون و 448 هزار و 820 نفر و شمار جانباختگان را 229 هزار و 823 نفر اعلام کرده است.

گفته می شود همه افرادی که در برآورد وزارت بهداشت این کشور لحاظ شده اند لزوما علائم ویروس کرونا را نشان نداده اند. تخمین وزارت بهداشت مکزیک از آمار مبتلایان و جان باختگان کرونایی در این کشور براساس مصاحبه با افراد از 13 هزار و 910 خانوار از تاریخ 17 اوت (26 مرداد) تا 14 نوامبر سال گذشته (23 آبان) انجام شده و نتایج اولیه آن در ماه دسامبر سال گذشته (آذر 99) تائید شد.

درواقع براساس اطلاعات جداگانه منتشر شده میزان واقعی مرگ و میر مکزیک دستکم 60 درصد بالاتر از رقمی است که پیش از این از سوی دولت منتشر می شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها