هیأت عالی‌رتبه ترکیه‌ای بدون اطلاع مقامات لیبی وارد این کشور شد

یک منبع لیبیایی گفت که هیأت عالی‌رتبه ترکیه‌ای متشکل از وزرای خارجه و دفاع بدون اینکه به مقامات لیبی اطلاع دهد وارد این کشور شده است.

هیأت عالی‌رتبه ترکیه‌ای بدون اطلاع مقامات لیبی وارد این کشور شد
کد خبر: 494908
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۲:۳۸:۴۳

اعتمادآنلاین| یک منبع دولتی لیبی به شبکه العربیه گفت که یک هیأت عالی‌رتبه ترکیه‌ای متشکل از وزیر دفاع، خارجه، رئیس سازمان اطلاعات و رئیس اداره ارتباطات ریاست‌جمهوری، شب گذشته (جمعه) بدون اطلاع مقامات لیبی وارد این کشور شده‌اند.

به گزارش فارس، این منبع گفت که نه شورای ریاستی و نه دولت وحدت ملی از این سفر اطلاع نداشتند و سفارت ترکیه در طرابلس نیز به مقامات لیبی اطلاع نداده بود و در زمان ورود به لیبی نیز هیچ مقام لیبیایی از این هیأت استقبال نکرد و حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز به طور مستقیم به دیدار نظامیان ترکیه رفت.

این منبع لیبیایی، سفر بدون هماهنگی هیات ترکیه را ناپسند و به دور از عرف دیپلماتیک و روابط دوستانه میان دو کشور دانست و گفت که فقط نظامیان ترکیه از این سفر اطلاع داشتند.

به گفته وی، به هنگام فرود هواپیمای حامل «هیأت ترکیه» در فرودگاه «معیتیقه» در طرابلس، حتی مسئولان فرودگاه نیز از مسافران هواپیما اطلاع نداشتند و نظامیان ترکیه از نگهبابان لیبیایی خواسته بودند تا باند فرودگاه را ترک کنند.

هواپیمای حامل هیأت ترکیه‌ای اواخر شب گذشته از جزیره سیسیل در ایتالیا وارد فرودگاه «معیتیقه» در طرابلس شد و وزیر دفاع ترکیه بلافاصله به دیدار نظامیان این کشور در همان فرودگاه رفت.

ترکیه از آوریل 2019 و حمله نظامیان تحت امر «خلیفه حفتر» به طرابلس و جنگ با دولت وفاق ملی، نظامیان ارتش خود و همچنین شبه‌نظامیان همسو را به لیبی اعزام کرد و این نیروها همچنان در این کشور حضور دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها