کد خبر: 494917
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۲:۵۹:۴۴
| |

دیدار غیر رسمی بایدن و ماکرون در نخستین روز اجلاس گروه هفت

جو بایدن در نخستین روز از اجلاس سران گروه هفت در انگلیس، دیداری غیررسمی با همتای فرانسوی خود داشت که اولین تعامل اساسی رو در روی این دو رهبر از زمان رسیدن جو بایدن به ریاست جمهوری محسوب می‌شود.

دیدار غیر رسمی بایدن و ماکرون در نخستین روز اجلاس گروه هفت
کد خبر: 494917
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۲:۵۹:۴۴

اعتمادآنلاین| به نقل از پایگاه هیل، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای تصریح کرد: این رهبران به بحث درباره طیفی از مسائل دوجانبه و منطقه‌ای، از جمله کووید-19 و اقدامات ضدتروریسم در منطقه "ساحل" پرداخته و اهمیت شراکت آمریکا-فرانسه و ائتلاف ترانس آتلانتیک را تایید کردند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که انتظار می‌رود بایدن و ماکرون امروز شنبه یک دیدار دوجانبه رسمی‌تر در دومین روز از اجلاس سه روزه سران گروه هفت در کورنوال انگلیس داشته باشند. بایدن پیشتر با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم دیداری رو در رو در کورنوال داشته و انتظار می‌رود که با رهبران دیگر نیز نشستهای خصوصی دیگری داشته باشد.

اغلب رخدادها در پشت درهای بسته انجام شده‌اند. بعد از نشست نخست مربوط به این اجلاس در بعد از ظهر جمعه، بایدن و دیگر رهبران گروه هفت در یک مراسم و شام با ملکه الیزابت دوم و دیگر اعضای خاندان سطلنتی انگلیس شرکت کردند.

کاخ سفید روز نخست مذاکرات را "مثبت و ثمربخش" توصیف کرد. انتظار می‌رود رهبران گروه هفت به بحث در خصوص طیفی از مسائل از جمله کروناویروس، تغییرات آب و هوایی و همکاری اقتصادی بپردازند.

این رهبران متعهد به اهدای یک میلیارد دوز واکسن کروناویروس به تامین جهانی این واکس با هدف شکست همه گیری شده‌اند. دولت بایدن اعلام کرده که آمریکا به تنهایی 500 میلیون دوز از واکسن شرکت Pfizer-BioNTech را به منظور توزیع در کشورهای فقیرتر طی سال آینده میلادی خواهد خرید.

همچنین انتظار می‌رود که رهبران گروه هفت به تصویب طرح پیشنهادی بایدن برای یک مالیات جهانی حداقلی 15 درصد یا بیشتر بپردازند.

این سفر اولین سفر خارجی بایدن از زمان افتتاح ریاست جمهوری او در ماه ژانویه است. رئیس جمهور آمریکا می‌گوید هدف اصلی او در این نشستها تقویت ائتلافهای آمریکا و نشان دادن قدرت رابطه با اروپا است. بایدن بعد از اجلاس گروه هفت به بروکسل سفر می‌کند تا در یک اجلاس ناتو و همینطور یک اجلاس آمریکا-اتحادیه اروپا شرکت کرده و از آنجا نیز به دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در شهر ژنو خواهد رفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها