کد خبر: 494941
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۳:۴۶:۲۷
| |

بایدن ژوئیه میزبان آنگلا مرکل در کاخ سفید خواهد بود

رئیس جمهور آمریکا ماه آتی میلادی میزبان صدراعظم آلمان در کاخ سفید خواهد بود؛ این سومین دیدار رو در روی رئیس جمهور آمریکا با یک رهبر خارجی در واشنگتن از زمان روی کار آمدنش در راس قدرت در ژانویه سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

بایدن ژوئیه میزبان آنگلا مرکل در کاخ سفید خواهد بود
کد خبر: 494941
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۳:۴۶:۲۷

اعتمادآنلاین| به نقل از پایگاه خبری هیل، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا 15 ژوئیه (24 تیرماه) با آنگلا مرکل که در سال پایانی خدمتش به عنوان صدراعظم آلمان به سر می‌برد، دیدار خواهد کرد. این سفر بر روابط دوجانبه عمیق میان آمریکا و آلمان تاکید خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بایدن و مرکل درباره تعهدشان به همکاری نزدیک در طیفی از چالش‌های مشترک از جمله پایان دادن به پاندمی کرونا، رسیدگی به تهدید تغییر آب و هوا و ارتقا رفاه اقتصادی و امنیت بین‌المللی بر مبنای ارزش‌های دموکراتیک مشترکمان گفت‌وگو خواهند کرد.

در این نشست همچنین قرار است موضوعات بحث‌برانگیزتر از جمله ساخت خط لوله گازی نورد استریم 2 روسیه در آلمان مورد بررسی قرار گیرند. دولت بایدن از ساخت این خط لوله گازی انتقاد کرده اما اوایل سال جاری میلادی از تحریم شرکتی که مسئول این پروژه است چشم پوشی کرد؛ تصمیمی که به عنوان اقدامی برای اجتناب از تنش‌ها با آلمان، یکی از متحدان آمریکا تفسیر شده است.

کاخ سفید سفر برنامه‌ریزی شده مرکل به واشنگتن را در حالی اعلام کرد که بایدن برای دیدار با دیگر رهبران گروه هفت در نشستی در شهر کورنوال در جریان نخستین سفر برون‌مرزی‌اش به عنوان رئیس جمهور آمریکا، به انگلیس رفته است. گره هفت شامل کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا می‌باشد. این نشست نخستین باری است که بایدن به طور حضوری و رو در رو با رهبران این کشورها از جمله مرکل دیدار کرده است.

بایدن از این سفر برای تاکید بر حمایت آمریکا از ائتلاف‌ها و شرکای اروپایی همچون آلمان پس از چهار سال اقدامات سیاست خارجی غیرمتعارف و پرآشوب تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ استفاده می‌کند.

مرکل نخستین متحد اروپایی خواهد بود که به کاخ سفید می‌رود. بایدن اوایل سال جاری میلادی در موارد جداگانه میزبان یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن و مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی بود اما تصمیم گرفت تا در جریان پاندمی کرونا با دیگر رهبران به صورت مجازی دیدار کند. همچنین انتظار می‌رود که بایدن در سال جاری میلادی میزبان ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کاخ سفید باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها