کد خبر: 494949
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چرا زنان زندانی سعودی بعد از آزادی ناپدید می‌شوند؟!

یک صفحه پیگیر فعالان بازداشت‌شده در عربستان سعودی چندی پیش خبر داد، شماری از زنان و دخترانی که به تازگی از زندان‌های محمد بن سلمان آزاده شده‌اند، به دلیل محدودیت‌های شدید برای هر نوع فعالیت مجازی، ترجیح داده‌اند دیگر به صفحات خود سر نزنند.

چرا زنان زندانی سعودی بعد از آزادی ناپدید می‌شوند؟!
کد خبر: 494949
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک صفحه مخالف دولت سعودی از اختفای زنان فعال اجتماعی این کشور خبر داد که چندی پیش از زندان‌های محمد بن سلمان آزاد شده و تحت اقامت اجباری قرار گرفته‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، یک صفحه پیگیر فعالان بازداشت‌شده در عربستان سعودی چندی پیش خبر داد، شماری از زنان و دخترانی که به تازگی از زندان‌های محمد بن سلمان آزاده شده‌اند، به دلیل محدودیت‌های شدید برای هر نوع فعالیت مجازی، ترجیح داده‌اند دیگر به صفحات خود سر نزنند.

به نوشته این صفحه، به تمامی فعالان زن آزادشده اطلاع داده شده است که به موجب قانون جدید مبارزه با جرائم الکترونیکی، حق انتشار توییت و کامنت در مورد مسائل مربوط به جامعه عربستان همچون حقوق بشر یا هر نوع فعالیت دیگری را ندارند و به همین خاطر زنان آزادشده از آن زمان به بعد هیچ نوع فعالیتی در فضای مجازی نداشته‌اند و از انظار محو شده‌اند.

همچنین طبق دستور محمد بن سلمان، تمامی فعالان اجتماعی و فضای مجازی که به تازگی از زندان آزاد شده‌اند ممنوع‌الخروج و به نوعی در اقامت اجباری هستند.

به گفته فعالان عربستانی، برخی از زنان بازداشت‌شده در عربستان سعودی با هدف فشار بر برخی از اقوام و اعضای خانواده که در خارج زندگی می‌کنند دستگیر و زندانی شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها