«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

امارات برای عضویت در شورای امنیت چقدر پرداخت کرد؟

بعد از اعلام نتایج انتخابات مجمع عمومی سازمان ملل متحد که منجر به کسب یکی از کرسی‌های غیردائم شورای امنیت توسط دولت امارات متحده عربی شد، خبرهایی در مورد خرید رأی از سوی ابوظبی در رسانه‌های عربی منتشر شد.

امارات برای عضویت در شورای امنیت چقدر پرداخت کرد؟
کد خبر: 494957
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امارات متحده عربی بیش از 13 میلیارد دلار رشوه بابت اشغال یکی از کرسی‌های غیردائم شورای امنیت به برخی از کشورها پرداخت کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، بعد از اعلام نتایج انتخابات مجمع عمومی سازمان ملل متحد که منجر به کسب یکی از کرسی‌های غیردائم شورای امنیت توسط دولت امارات متحده عربی شد، خبرهایی در مورد خرید رأی از سوی ابوظبی در رسانه‌های عربی منتشر شد.

منابع آگاه در حوزه جنوبی خلیج فارس به رسانه‌های عربی خبر دادند، دولت ابوظبی برای بهبود چهره خود چشم به کرسی شورای امنیت دوخته بود و طی چند ماه اخیر برای دستیابی به این موقعیت دست به تلاش‌های بی‌سابقه‌ای زد.

به گفته این منابع، آن‌قدر این موقعیت برای دولت امارات مهم است که محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و محمد بن راشد ولیعهد دوبی هر 2 مستقیماً در کنار عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه این کشور کار متقاعد کردن کشورها را برای رأی دادن به امارات عهده‌دار بودند.

به گفته این منابع، تلاش‌های امارات متحده عربی برای تحقق این امر حدوداً 13.5 میلیارد دلار برای آنها (در قالب رشوه و زیرمیزی) آب خورده است و حتی کار به جایی رسید که در ازای رأی مثبت برخی کشورها محموله‌های واکسن کرونا برایشان ارسال شد.

گفتنی است در رأی‌گیری اخیر علاوه بر امارات متحده عربی، برزیل، غنا، آلبانی و گابون نیز به عنوان اعضای غیردائم جدید شورای امنیت انتخاب شدند تا جانشین کشورهای ویتنام، نیجر، تونس، استونی و جزایر گرنادین شوند.

امارات متحده به همراه چهار کشور دیگر از اول ژانویه 2022 به عضویت شورای امنیت درخواهند آمد و به مدت 2 سال تا 31 دسامبر 2023 این کرسی را اشغال خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها