کد خبر: 494962
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۴:۱۴:۰۰
| |

عدم احراز صلاحیت‌ها به جدال توییتری کشید / لاریجانی: دلایل را اعلام عمومی کنید / کدخدایی: اعلام دلایل پیش‌بینی نشده است

درخواست علی لاریجانی از شورای نگهبان برای انتشار دلایل ردصلاحیتش به صورت عمومی با واکنش مستقیم سخنگوی شورای نگهبان روبرو شد.

عدم احراز صلاحیت‌ها به جدال توییتری کشید / لاریجانی: دلایل را اعلام عمومی کنید / کدخدایی: اعلام دلایل پیش‌بینی نشده است
کد خبر: 494962
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۴:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی، مشاور رهبر انقلاب با انتشار بیانیه‌ای از شورای نگهبان خواسته بود تا به صورت رسمی و عمومی دلایل ردصلاحیت او را اعلام کنند. این بیانیه لاریجانی با حواشی و واکنش‌هایی همراه بود. از جمله عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان بدون خطاب قرار دادن لاریجانی اعلام کرد که خواسته او در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌بینی نشده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، در پاسخ به اظهارات عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در توییتر با انتشار لینکی نوشت: مطابق دستور حاکمیتی @Khamenei_fa در پی ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات در سال 95 و پیرو بند 11-2، شورای نگهبان موظف است در صورت درخواست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در خصوص دلایل ردصلاحیت به آنان به صورت مکتوب دلایل خود را ارائه نمایند.



علی لاریجانی - جبران - ردصلاحیت انتخابات

https://farsi.khamenei.ir/news-content?i

گفتنی است که پیش از این سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به بیانیه علی لاریجانی درباره عدم احراز صلاحیتش در توئیتر خود نوشته بود: احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بر اساس اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد انجام پذیرفته و برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلائل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش بینی نشده است.

توییت کدخدایی

پیش‌تر علی لاریجانی در نامه خود خطاب به شورای نگهبان نوشت: از شورای محترم نگهبان خواهشمندم بین خود و خدا با توجه به اثبات کذب بودن گزارش‌های داده شده به آن شورا در رابطه با بنده و خانواده‌ام در جریان بررسی احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، کلیه دلایل عدم احراز صلاحیت اینجانب را بدون هرگونه پرده پوشی به صورت رسمی و عمومی اعلام فرمایید.



علی لاریجانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها