طالبان:

حضور نیروهای خارجی در افغانستان قابل قبول نیست

طالبان در واکنش به گزارش‌ها درباره حضور برخی نیروهای خارجی در افغانستان اعلام کرد، حضور نیروهای خارجی در افغانستان تحت هر نامی برای افغان‌ها و امارت اسلامی قابل قبول نیست.

حضور نیروهای خارجی در افغانستان قابل قبول نیست
کد خبر: 494964
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۴:۱۷:۳۵

اعتمادآنلاین| طالبان در بیانیه‌ای با اشاره به برخی اخبار و گزارش‌ها درباره حضور نیروهای خارجی در افغانستان، بنام تامین امنیت فرودگاه‌ها و یا سفارتخانه‌ها تاکید کرد امارت اسلامی خواهان روابط مثبت و مفید با جهان، منطقه و کشورهای همسایه است.

به گزارش فارس، این بیانیه ادامه داد: ملت افغانستان از چهار دهه پیش تاکنون با مشکلات زیادی دست و گریبان بوده و به همین اساس به کمک‌های بشردوستانه و غیر مغرضانه‌ جامعه جهانی و کشورهای خیرخواه و دوست نیاز دارد و طالبان نیز خواهان کمک‌های آن‌ها برای ملت افغانستان بوده و از آن استقبال می‌کند.

طالبان تصریح کرد حضور نیروهای خارجی در افغانستان تحت هر نامی و از هر کشوری که باشد برای افغان‌ها و امارت اسلامی قابل قبول نیست.

این بیانیه در پایان خاطرنشان کرد: نگه‌داری امنیت وجب وجب خاک افغانستان، فرودگاه‌ها، سفارتخانه‌های خارجی و نمایندگی‌های دیپلماتیک مسئولیت افغان‌هاست. بناءً هیچکسی به امید بقای حضور نظامی یا امنیتی در افغانستان نباشد و نباید گامی بردارد که در نتیجه آن روابط بین ملت‌ها و کشورها متشنج گردد و اگر کسی مرتکب چنین اشتباهی شود، افغان‌ها و امارت اسلامی آن ها را به نگاه اشغالگر می‌بینند و در برابرش آنچنان موضعی می‌گیرد که در طول تاریخ در برابر اشغالگران گرفته است و مسئولیت آن هم به آنها راجع خواهد بود.

این در حالی است که «سهیل شاهین» از اعضای مذاکرات کننده هیات طالبان خواستار خروج نیروهای ترکیه همزمان با نیروهای خارجی و آمریکایی از افغانستان شد.

شاهین در پاسخ به سوال رویترز مبنی بر تمایل ترکیه برای حفظ نیروهای این کشور و اداره فرودگاه بین‌الملل حامد کرزی گفت که نیروهای ترکیه باید از افغانستان خارج شوند.

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود که ترکیه مسئولیت اداره فرودگاه کابل را پس از خروج ناتو برعهده خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها