اختصاص 12هزار میلیارد برای بیمه بیکاری/ 215هزار نفر مقرری می‌گیرند

معاون بیمه‌ای‌ سازمان تأمین اجتماعی از اختصاص 12 هزار میلیارد تومان برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر 215 هزار نفر بیمه بیکاری می‌گیرند.

اختصاص 12هزار میلیارد برای بیمه بیکاری/ 215هزار نفر مقرری می‌گیرند
کد خبر: 495055
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۰۸:۳۴:۲۴

اعتمادآنلاین| مهرداد قریب اظهار داشت: قانون بیمه بیکاری تغییری نکرده و فقط در مورد افرادی که متأثر از کرونا، شغل خود را از دست داده بودند در اسفند 98، فروردین و اردیبهشت 99 کمی تغییر کرد و این افراد به صورت جداگانه مستمری بیکاری دریافت کردند که این موضوع نیز مصوبه اقتصادی ستاد ملی کرونا بود و فقط برای آن سه ماه تصمیم جداگانه گرفته شد.

به گزارش مهر، معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی افزود: 95 درصد افرادی که بیکار شدند و در سامانه ثبت‌نام انجام دادند، پس از پالایش انجام شده، مستمری سه ماهه بیمه بیکاری را دریافت کردند.

وی ادامه داد: از آن تاریخ به بعد، بیمه بیکاری همچنان شامل حال همه افرادی که شغل خود را از دست می‌دهند شد و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی بر اساس سابقه کار و پرداخت حق بیمه و همچنین متأهل و مجرد بودنشان، مستمری بیکاری دریافت می‌کنند.

قریب با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای دریافت بیمه بیکاری به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، گفت: نیازی به مراجعه به وزارت کار و شعب تأمین اجتماعی وجود ندارد و درخواست‌هایی که از طریق سامانه انجام می‌شود، مورد بررسی قرار گرفته و تائید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 215 هزار نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند، اظهار داشت: افراد بر اساس سوابقشان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و در نهایت طی 45 روز و در صورت کامل بودن مدارک بیمه‌ای‌شان، مقرری به آنها تعلق می‌گیرد.

وی گفت: اعتباری که امسال برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری در نظر گرفته شده 12 هزار میلیارد تومان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها