سوریان:

بعد از مسابقات لهستان در مورد نفرات المپیک تصمیم می‌گیریم/ امیدواریم ملی‌پوشان در فاصله باقی مانده به المپیک به آمادگی کامل برسند

نایب رییس فدراسیون کشتی امیدوار است ملی‌پوشان در فاصله حدود یک ماه مانده به المپیک به آمادگی کامل برسند و بتوانند نتایج قابل قبولی را در توکیو کسب کنند.

بعد از مسابقات لهستان در مورد نفرات المپیک تصمیم می‌گیریم/ امیدواریم ملی‌پوشان در فاصله باقی مانده به المپیک به آمادگی کامل برسند
کد خبر: 495105
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۰۸:۵۷:۱۰

اعتمادآنلاین| حمید سوریان در خصوص شرایط تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی در رقابت‌های بین‌المللی زیلکوفسکی و پیتلاسینسکی لهستان گفت: تیم‌های منتخب کشتی ایران در این پیکارها برای انتخاب نهایی برخی اوزان شرکت کردند. پس از بازگشت تیم ملی کشتی آزاد به کشور، امروز به طور رسمی اسامی 6 آزادکار اعزامی به المپیک اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه رقابت‌های 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام پیتلاسینسکی امروز آغاز شده است یادآور شد: خوشبختانه ملی‌پوشان کشتی فرنگی حاضر در این رقابت‌ها از شرایط خوبی برخوردارند. در مسابقات کشتی فرنگی پیت‌لاسینسکی نیز تیم ایران در پنج وزن نخست و در 130 کیلوگرم 3 نماینده داشت که امین میرزازاده و علی‌کبر یوسفی به فینال راه یافتند. فردا نیز 2 نماینده کشورمان یعنی محمدهادی ساروی و مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم به روی تشک می‌روند.

نایب رییس فدراسیون کشتی خاطر نشان کرد: پس از پایان رقابت‌های پیت‌لاسینسکی و بازگشت تیم منتخب کشتی فرنگی به کشور در رابطه با نفرات تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک توکیو در فدراسیون کشتی تصمیم‌گیری خواهد شد.

دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک در خصوص پیش‌بینی نتایج کشتی در المپیک گفت: نتایج در المپیک را نمی‌توان پیش‌بینی کرد چرا که کشتی رشته بی‌رکوردی است اما با توجه به زحماتی که قهرمانان عزیزمان، مجموعه فنی و کادر فنی می‌کشند امیدواریم بهترین نتیجه را بدست آوریم.

وی در عین حال یادآور شد: شرایط بسیار متفاوتی نسبت به ادوار گذشته المپیک وجود داشته با توجه به شیوع ویروس کرونا که در مقطعی ورزش دنیا تعلیق شد، مسابقات به تعویق افتاد و به همین دلیل شناخت کامل نسبت به حریفان وجود ندارد. امیدواریم ملی‌پوشان در فاصله حدود یک ماه مانده به المپیک به آمادگی کامل برسند و بتوانند نتایج قابل قبولی را در توکیو کسب کنند و دل مردم عزیز کشورمان را شاد کنند.

سوریان همچنین خاطر نشان کرد: تشکر ویژه از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دارم. کشتی ورزش ملی و ورزش اول ما به لحاظ مدال‌آوری محسوب می‌شود و انتظار از این رشته مانند همیشه بالاست و به همین دلیل نیاز به توجه و حمایت ویژه دارد. با توجه به جایگاه این ورزش و انتظارات که می‌طلبد حمایت‌ها بیشتر شود.

وی در ادامه در خصوص وعده پاداش به قهرمانان المپیک بیان داشت: با توجه به این که مهم ترین رویداد ورزشی المپیک هست و هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود و نگاه ویژه ایی نسبت به این مسابقات وجود دارد به همین دلیل ایجاد انگیزه و حمایت مادی و معنوی نیز باید متفاوت باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها