فصل سریال‌های دنباله‌دار/ تولید مینی سریال «شهید باکری» همچنان ادامه دارد

این روزها که یاد شهید مهدی باکری به‌خاطر یادآوری نامش در مناظره‌های انتخاباتی بیشتر شده، خبر توقف فیلمبرداری مینی‌سریال «شهید باکری» هم شنیده می‌شود؛ سریال جدید سیما فیلم که هادی حجازی‌فر کارگردانی آن را برعهده دارد، اما خبر توقف تولید سریال به‌گفته روابط عمومی سیما فیلم صحت ندارد و سازندگان همچنان مشغول ساخت این سریال هستند. علاوه بر تولید این سریال، رسانه ملی چند پروژه دیگر را هم در دست دارد که برخی از آنها به زمان پخششان نزدیک است و برخی هم تولیدش در سازمان کلید خورده است.

فصل سریال‌های دنباله‌دار/ تولید مینی سریال «شهید باکری» همچنان ادامه دارد
کد خبر: 495132
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۰۹:۴۱:۲۵

اعتمادآنلاین| این روزها که یاد شهید مهدی باکری به‌خاطر یادآوری نامش در مناظره‌های انتخاباتی بیشتر شده، خبرتوقف فیلمبرداری مینی‌سریال «شهید باکری» هم شنیده می‌شود؛ سریال جدید سیما فیلم که هادی حجازی‌فر کارگردانی آن را برعهده دارد، اما خبر توقف تولید سریال به‌گفته روابط عمومی سیما فیلم صحت ندارد و سازندگان همچنان مشغول ساخت این سریال هستند.

به گزارش روزنامه ایران، علاوه بر تولید این سریال، رسانه ملی چند پروژه دیگر را هم در دست دارد که برخی از آنها به زمان پخششان نزدیک است و برخی هم تولیدش در سازمان کلید خورده است.

از متوسلیان تا باکری


هادی حجازی‌فر، نامش برای تئاتری‌ها آشناست و حالا چند سالی است که در سینما هم به‌عنوان یک چهره موفق شناخته شده است. آخرین کارش بازی در فیلم «آتابای»‌ نیکی کریمی است که در جشنواره فیلم فجر تحسین‌برانگیز بود.

فیلمی به زبان ترکی که هنوز اکران عمومی نشده است. این روزها حجازی‌فر در مقام کارگردان مینی سریال «شهید باکری» یا «عاشورا لشگر31» را کارگردانی می‌کند؛ کارگردانی که خودش عهده‌دار نقش باکری است.


شروع رسمی تولید سریال از مهر‌ماه کلید خورد. آغازی که با گله‌گذاری حجازی فر در صفحه رسمی‌اش همراه بود. اینکه ارتش برای در اختیار گذاشتن موقعیت‌ها برای لوکیشن همکاری نمی‌کند، اما چند روزی طول نکشید که حجازی‌فر اعلام کرد ارتش نهایت همکاری را با گروه داشته و کار رسما آغاز شده است.

این مجموعه هفت قسمتی پس از اتمام ضبط تصاویر در تهران، تبریز و زنجان در خوزستان در حال تصویربرداری است.

سریالی که به برهه خاص زمانی از زندگی تا شهادت این شهید و همراهانش می‌پردازد؛ سریالی که در آن هر قسمت از اثر به یکی از همراهان شهید باکری می‌پردازد.


حجازی‌فر هم همچون مهدویان در «ایستاده‌ در غبار» به‌دنبال چهره‌های جدید و مستعد می‌گشت. برای بازیگری در سریال، فراخوان داد و نزدیک به 7هزار ویدئو دریافت کرد. از این تعداد نزدیک به 2هزار نفر انتخاب و تست دادند و در نهایت 40 نفر برای بازی در نقش‌های اصلی و فرعی سریال انتخاب شدند.

شهرام خلج، گریم بازیگران این مینی‌سریال را برعهده دارد و به‌نظر می‌رسد تیم حجازی‌فر ترجیح می‌دهد در سکوت ساخت سریال خود را ادامه دهد.

کارگردان گاندو و ساخت سریالی درباره حضرت معصومه


از مدت‌ها قبل خبر ساخت سریالی درباره «حضرت معصومه» شنیده می‌شد؛ امروز مشخص شد سازمان، تولید این سریال را به مجتبی امینی و جواد افشار سازنده «گاندو» واگذار کرده است.

امینی از پایان نگارش فیلمنامه خبر داده و عنوان کرده است: هم‌اکنون هم وارد فاز پیش تولید صفر این سریال شده‌ایم ‌و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری به پیش تولید نهایی رسیده و سپس ساخت مجموعه آغاز شود.» جواد افشار کارگردانی سریال را برعهده دارد.

نون.خ به فصل چهارم رسید


سعید آقاخانی با ساخت 3 فصل «دودکش» و موفقیت‌های تلویزیونی به‌دنبال تولید این سریال؛ مدیران سازمان را ترغیب کرد تا فصل چهارم این سریال را کلید بزنند. سریالی که برگ برنده تلویزیون است.

مهدی فرجی، تهیه‌کننده این سریال می‌گوید درصورت هماهنگ کردن تیم بازیگری و عوامل پشت صحنه این مجموعه، کار را کلید می‌زنیم تا این سریال به نوروز1401 برسد.

باخت شبکه سه از شبکه یک


در میان پروژه‌های سریالی تلویزیونی برخی از سریال‌ها نیز در روزهای پایانی تولید هستند و برخی در نوبت نمایش در شبکه‌های تلویزیونی، اما نکته‌ قابل توجه تولید سریال‌های فصلی است. سریال‌هایی که به‌نظر توانستند در فصل‌های ابتدایی تماشاگران خود را داشته باشند. یکی از این سریال‌ها «دودکش» است.

هر چند در گذشته‌ای نه چندان دور شبکه سه توانسته بود در تولید پخش سریال‌های پرمخاطب پیشتاز باشد، اما مدتی است که شبکه یک گوی سبقت را از شبکه سه ربوده و بهترین سریال‌ها را از آن خودش کرده است.

دودکشی‌ها می‌آیند


با پایان پخش «زیر خاکی» جلیل سامان، نمایش «دودکش» از شبکه یک آغاز می‌شود. سریال طنزی که محمدحسین لطیفی آن را کلید زد و برزو نیک‌نژاد ادامه داد.

تصویربرداری این سریال تلویزیونی از بهمن‌ماه99 آغاز شد و اغلب سکانس‌های سریال در شمال شرقی تهران و منطقه بلوار ارتش تصویربرداری شده است. قرار بود سریال رمضان امسال روی آنتن برود اما تولید سریال به طول انجامید.

«در کنار پروانه‌ها» از نیمه شهریور


تصویربرداری سریال «در کنار پروانه ها» به کارگردانی داریوش یاری در شرایطی در لاهیجان ادامه دارد که پخش آن از شبکه دو از نیمه شهریور آغاز می‌شود. تصویربرداری سریال «در کنارپروانه‌ها» که چندی پیش در تهران کلید خورده بود، در لاهیجان ادامه دارد.

این سریال که قرار بود در‌ماه محرم از شبکه دو سیما پخش شود بنا به دلایلی پخش آن به بعد از ‌ماه محرم موکول شد و پخش آن از 15شهریور‌ماه آغاز می‌شود.

«رعد و برق» در فراموشی؛ پایان «روزگار جوانی»


شبکه پنج که در همکاری با بهروز افخمی چندان موفق نبوده، قرار است روزگار جوانی را روی آنتن ببرد و با گذشت چندین‌ماه خبری از «رعد و برق» افخمی نیست.

فصل اول «روزگار جوانی» سال1377 به تهیه‌کنندگی اصغر توسلی، کارگردانی شاپور قریب و اصغر توسلی و نویسندگی اصغر فرهادی روی آنتن شبکه پنج رفت. همچنین فصل دوم این مجموعه در سال1378 به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر توسلی و نویسندگی علی‌اکبر محلوجیان و فرهاد نقدعلی برای این شبکه تولید شد.


حالا فصل سوم این سریال به روزهای پایانی تولید رسیده و اصغر توسلی آن را در 30قسمت برای شبکه 5 کارگردانی می‌کند. به‌نظر این سریال از شهریور‌ماه روی آنتن خواهد رفت.

4روز دورهمی و 3روز خندوانه



شبکه نسیم این روزها هم مخاطبان خود را با «دورهمی» و «خندوانه» دارد؛ دو برنامه‌ای که پخش آنها زیادشده و با رسیدن سری جدید برنامه مهران مدیری به پخش، روزهای هفته در شبکه نسیم، میان برنامه‌های «خندوانه» و «دورهمی» تقسیم می‌شود.پخش سری جدید «دورهمی» با ساختاری متفاوت و در قالب مسابقه از جمعه (21خرداد‌ماه) آغاز شد.

رامبد جوان در برنامه پنجشنبه شب «خندوانه» اعلام کرد که از این پس روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و جمعه برنامه «دورهمی» و روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه برنامه «خندوانه» از شبکه نسیم پخش می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها