رئیس کردستان عراق با ولی‌عهد ابوظبی دیدار کرد

رئیس منطقه کردستان عراق در سفری به امارات با ولی‌عهد ابوظبی دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

رئیس کردستان عراق با ولی‌عهد ابوظبی دیدار کرد
کد خبر: 495164
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۰:۳۷:۵۹

اعتمادآنلاین| «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق شنبه شب (دیشب) با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی دیدار کرد.

به گزارش فارس، در این دیدار که در کاخ «الشاطئ» برگزار شد، راهکارهای تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و توسعه زمینه‌های همکاری بین منطقه کردستان، بغداد و امارات مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف همچنین همکاری بین امارات، عراق و منطقه کردستان به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، توسعه‌ای و انسانی و بهداشتی را بررسی کردند.

طبق گزارش خبرگزاری امارات (وام)، مقابله با شیوع ویروس کرونا در منطقه کردستان عراق و تلاش‌های صورت گرفته برای جلوگیری از آثار آن در سطح انسانی و اقتصادی از دیگر محورهای گفت‌وگوی بارزانی و بن زاید بود.

دو طرف همچنین تحولات منطقه و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه را بررسی کردند.

در این دیدار همچنین شماری از مقامات امارات و منطقه کردستان عراق از جمله «أنور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات، «علی بن حماد الشامسی» معاون دبیرکل شورای عالی امنیت ملی، «فوزی حریری» رئیس دفتر ریاست منطقه کردستان، «فلاح مصطفی بکر» مشاور رئیس منطقه کردستان و «مظفر مصطفی الجبوری» سفیر عراق در امارات حضور داشتند.

بارزانی که روز جمعه وارد امارات شده است، روز شنبه (دیروز) از سفارت عراق در ابوظبی بازدید و با مظفر الجبوری سفیر عراق در امارات و کادر سفارت دیدار کرد.

در این دیدار روابط عراق و امارات و وضعیت اقلیت‌های عراقی مقیم امارات بررسی و بر اهمیت توسعه زمینه‌های شراکت و همکاری دو کشور تأکید شد.

سفر رئیس منطقه کردستان عراق به امارات در حالی است که تنش‌ها بین ترکیه و پ.ک.ک (حزب کردستان عراق) و عناصر وابسته به آن تشدید شده است و اربیل اخیرا اعلام کرد که عناصر پ.ک.ک با حمله به نیروهای پیشمرگه باعث کشته و زخمی شدن شماری از آن‌ها شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها