حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل:

ناکامی نتانیاهو در عرصه‌های مختلف موجب حساسیت بایدن شد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بروز شکاف در میان طیف‌های سیاسی و جریان‌های مختلف رژیم صهیونیستی، ناکامی نتانیاهو در تقابل با بحران کرونا، شرایط ناپایدار اقتصادی، شکست نتانیاهو در جنگ 12 روزه غزه و ماجراجویی وی در منطقه موجب شد که تیم بایدن به شدت نسبت به رفتار نتانیاهو حساس شود.

ناکامی نتانیاهو در عرصه‌های مختلف موجب حساسیت بایدن شد
کد خبر: 495217
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۲:۰۸:۲۹

اعتمادآنلاین| حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین الملل درباره کنار رفتن بنیامین نتانیاهو از قدرت و تحولات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: رفتار تهاجمی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی چه در داخل و چه در سطح منطقه به انزوای رژیم صهیونیستی منجر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناس مسائل بین الملل گفت: خروج نتانیاهو از قدرت موجب می‌شود که ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا کاهش پیدا کند.

ناکامی نتانیاهو در بسیاری از عرصه ها موجب حساسیت تیم بایدن شد


وی افزود: بروز شکاف در میان طیف‌های سیاسی و جریان‌های مختلف رژیم صهیونیستی، ناکامی نتانیاهو در تقابل با بحران کرونا، شرایط ناپایدار اقتصادی، شکست نتانیاهو در جنگ 12 روزه غزه و ماجراجویی وی در منطقه موجب شد که تیم بایدن به شدت نسبت به رفتار نتانیاهو حساس شود و خروج او از چرخه قدرت به دلیل فشار کاخ سفید به جریان‌های سیاسی رژیم صهیونیستی است، لذا در طول 12 روز جنگ غزه و برتری میدانی رزمندگان فلسطینی بایدن رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست که بدون قید و شرط آتش بس را بپذیرد و این نخستین موضوعی است که نشان می‌دهد نتانیاهو باید از چرخه قدرت خارج شود.

بسیاری از جریان‌های سیاسی رژیم صهیونیستی به محاکمه نتانیاهو تمایل دارند


هانی زاده ادامه داد: اکنون کابینه‌ای که قرار است در رژیم صهیونیستی تشکیل شود و این کابینه باید همسو با سیاست‌های کاخ سفید باشد، لذا خروج نتانیاهو از قدرت موجب می‌شود که ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی بر منطقه کاهش پیدا کند، چراکه بایدن تمایل ندارد که هزینه بالایی برای ماجراجویی آن‌ها پرداخت کند، این احتمال وجود دارد که طی هفته‌های آینده پرونده فساد مالی نتانیاهو گشوده شود و وی در دادگاه باید پاسخگو باشد، بسیاری از جریان‌های سیاسی تمایل دارند که نتانیاهو محاکمه شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که قصد ندارد از سمت خود کناره گیری کند در آخرین اقدامات خود برای در قدرت ماندن و جلوگیری از شکست پیشنهادی را به بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم ارائه داده است. وی در این پیشنهاد از گانتس درخواست کرده تا برای سه سال نخست‌وزیری این رژیم را به دست بگیرد. بنیامین نتانیاهو مدعی شده است که می‌تواند در حال حاضر از سمت خود استفاده کرده و گانتس را به مدت سه سال به عنوان رئیس ائتلاف آبی و سفید نخست‌وزیر قرار دهد. براساس طرح نتانیاهو در جریان این سه سال وی خودش می‌تواند، نخست‌وزیر چرخشی باشد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، پیشنهاد نتانیاهو از طریق چندین کانال و نزدیکان وی به بنی گانتس ارائه شده و دستیاران وی نیز پیشنهاد نتانیاهو را به طور کامل رد کرده‌اند. نتانیاهو ریاست حزب «لیکود» و بنی گانتس ریاست حزب «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی را بر عهده دارند و در آوریل سال 2020 و پس از سه انتخابات متوالی به توافقی برای تشکیل ائتلاف دست پیدا کردند که کابینه او پس از تشکیل و تنها بعد از گذشت 6 ماه به دلیل عدم توافق با گانتس بر سر تصویب بودجه سال مالی 2020 منحل شد و این موضوع سبب برگزاری انتخابات جدید در مارس 2021 شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها