کد خبر: 495236
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۲:۴۳:۱۲
| |

درخواست عضو شورای شهر تهران از رییس‌جمهوری برای اجرای اصل 113 قانون اساسی

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آنچه آن را « گذراندن نامزدهای خدوم و مورد اعتماد مردم از دم تیغ نظارت استصوابی هیات نظارت بر انتخابات شوراها خواند» در تذکری خطاب به رییس‌جمهوری از او خواست بر اساس اصل 113 قانون اساسی، در این موضوع اقدام کند.

درخواست عضو شورای شهر تهران از رییس‌جمهوری برای اجرای اصل 113 قانون اساسی
کد خبر: 495236
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۲:۴۳:۱۲

اعتمادآنلاین| «سیدمحمود میر لوحی» رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقرارت شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و یکمین جلسه شورا خطاب به حسن روحانی با بیان این که « بدعت جدیدی در بررسی صلاحیت‌ها در شوراها شکل گرفته که متاسفانه در این دوره باب شده است»، افزود: حضرات و هیات نظارت پا جای پای شورای نگهبان گذاشته‌اند و کسانی را که در هیات اجرایی تایید شده بودند رد کردند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این « متاسفانه باب جدیدی در این بخش گشوده شده» در ادامه تذکر خود گفت: بعضی از حضرات می‌گویند «ما 5 درصد را رد کردیم» و این در حالی است که نشان‌دارهای کشور به خصوص در مراکز استان‌ها را به تیغ ناصواب استصوابی دچار کردند.

میر لوحی ادامه داد: جناب آقای روحانی رییس جمهور ایران استحضار دارند قانون انتخابات و تشکیلات شوراهای شهر و روستا، بخش محدودی از فصل هفتم و اصول متعدد قانون اساسی ، در موضوع و جایگاه شوراها را، به مرحله اجرا و تحقق رسانده و پنج دوره افتخار آمیز شورا ها با خدمات گسترده به مردم و کشور در حال سپری شدن است؛ اما در آستانه برگزاری دوره ششم هنوز مدیریت یکپارچه شهری و منابع پایدار به قانون تبدیل نشده و حمایت لازم از این رکن قانون اساسی صورت جدی به خود نگرفته است.

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: در انتخابات دوره ششم بدعتی آشکار و رویه‌ای آغاز شد که کیان شوراها و روح قانون اساسی و قانون شوراها را مورد تعرض قرار داده و بهترین چهره‌های خدوم ، پاکدست و مورد اعتماد و فاقد هر گونه مانع در استعلام های چهارگانه را با وجود تایید صلاحیت در هیات‌های اجرایی و عمومی در مراکز استان‌ها و شهر های بزرگ به تیغ ناصواب عدم صلاحیت دچار و از گردونه انتخابات حذف نمودند.

او از وزارت کشور نیز انتقاد کرده و افزود که « با کمال تاسف با تمکین بی‌چون و چرا به این رفتار و بدعت‌های هیات‌های نظارت با سکوت و بی‌عملی وزارت کشور همراه شده است. »

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد که «حداقل انتظار تذکر قانون اساسی و پافشاری بر تحقق روح قانون بوده که البته مورد اقدام و عمل قرار نگرفته است.»

میرلوحی در پایان خطاب به روحانی افزود: خدمتگزاران مردم در شورای شهر تهران و بسیاری از چهره‌های خدوم در شوراهای سراسر کشور منتظر بذل توجه و اقدام جنابعالی در اجرای اصل 113 قانون اساسی ( اصل مرتبط با اجرای قانون اساسی توسط رییس جمهوری ) هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها