«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چرا باید یک شغل دوم داشته باشیم؟

هرچند کار کردن به صورت همزمان در چند جا سخت به نظر می‌رسد، اما اگر می‌خواهید اوضاع مالی خود را سروسامان دهید، مجبورید دست به چنین کاری بزنید. داشتن یک یا چند شغل نیمه‌وقت یا پروژه‌ای یک فضای امن مالی برای شما به وجود می‌آورد.

چرا باید یک شغل دوم داشته باشیم؟
کد خبر: 495351
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیوع ویروس کرونا ضربه شدیدی به اقتصاد کشورها وارد کرد. این مشکلات اقتصادی روی خانواده‌ها نیز تاثیر گذاشت و برخی از افراد را بیکار کرد. در این بین مردم مجبور شدند از حساب پس‌انداز خودشان خرج کنند و تنها افرادی توانستند از این شرایط سخت به سلامت عبور کنند که از چند منبع مالی مختلف درآمد کسب می‌کردند.

هرچند کار کردن به صورت همزمان در چند جا سخت به نظر می‌رسد، اما اگر می‌خواهید اوضاع مالی خود را سروسامان دهید، مجبورید دست به چنین کاری بزنید. داشتن یک یا چند شغل نیمه‌وقت یا پروژه‌ای یک فضای امن مالی برای شما به وجود می‌آورد. باید بدانید تنها یک فیش حقوقی نمی‌تواند راه نجات شما در وضعیت سخت باشد و لازم است برای رهایی از مشکلات اقتصادی با چند شرکت و کمپانی همکاری کنید یا به صورت آزاد فعالیت اقتصادی داشته باشید.

به یاد داشته باشید که حتی قبل از شیوع ویروس کرونا افرادی که چند منبع درآمدی داشتند نسبت به کارگرانی که تنها یک شغل ثابت داشتند از وضعیت بهتری برخوردار بودند.

ژاکلین گیلچریست بنیان‌گذار سایت Mom Money Map که منبعی برای کمک به مردم در مدیریت پول و رسیدن به اهداف مالی است می‌گوید: «کرونا به ما آموخت که هرگز نباید به یک جریان درآمدی متکی باشیم. افرادی که 2 سه منبع مالی داشتند در دوره شیوع ویروس کرونا با از دست دادن یکی از شغل‌هایشان چندان متضرر نشدند و در نهایت توانستند این دوره سخت را به پایان برسانند. توصیه ما به افراد این است که تلاش کنند منابع درآمدی خودشان را افزایش دهند و وابسته به یک منبع درآمدی نباشند.»

1

ژاکلین گیلچریست این موضوع را یک وضعیت فرضی قلمداد نمی‌کند و می‌گوید: «این در واقع برای من اتفاق افتاده است. من هنگام مرخصی زایمان کار خود را از دست دادم. این اتفاق درست همزمان بود با شیوع ویروس کرونا، اما از آنجا که یک منبع درآمد اضافی داشتم دچار مشکل نشدم و قادر به پرداخت تمام هزینه‌های عادی خودم و کمک به پس‌انداز خانواده هستم.»

این فقط گیلچریست نیست که چنین تجربه‌ای داشته است، بسیاری از کارشناسان مالی با ذکر دلایل مختلف اعلام کرده‌اند که داشتن یک منبع مالی دیگر حتی اگر ناچیز هم باشد، می‌تواند شما را در ادامه مسیر کاری به موفقیت برساند. آنها معتقدند که تحصیل درآمد از یک منبع دیگر ارزش تلاش بیشتر را دارد.

اما چرا باید به دنبال منابع مالی جدید برای خودمان باشیم؟ این سوالی است که در ادامه گزارش به آن پاسخ می‌دهیم.

امنیت مالی مهم‌تر از هر چیزی است

افراد کار می‌کنند تا با کسب درآمد بیشتر امنیت روحی و جسمی خود و خانواده‌شان را تامین کنند. شما با افزایش تعداد منابع درآمدی در حقیقت امنیت روحی و جسمی خود و خانواده خودتان را تامین می‌کنید.

1

رسیدن به اهداف مهم

همه افراد اهدافی را در زندگی دنبال می‌کنند. داشتن یک منبع درآمدی دیگر به شما کمک می‌کند تا با آرامش بیشتری اهداف اصلی خودتان را در زندگی دنبال کنید. شما با کسب درآمد بیشتر زودتر از آنچه که فکر می‌کنید به اهدا‌ف‌تان می‌رسید.

آشنایی با افراد جدید

داشتن رابطه با افراد بیشتر پنجره‌های جدیدی به روی شما باز می‌کند. داشتن یک کار نیمه‌وقت یا یک پروژه کوتاه‌مدت در کنار شغل اصلی سبب می‌شود با افراد بیشتری آشنا شوید. می‌توانید با این کار شبکه‌سازی کنید و خودتان را در مسیر پیشرفت قرار دهید. ملاقات با افراد جدید آینده‌تان را تغییر می‌دهد و شرکای کاری جدیدی برای شما به ارمغان می‌آورد.

1

کار خودتان را آغاز کنید

داشتن یک منبع مالی بیشتر می‌تواند شما را شکوفا کند. خیلی از افراد هستند که به دنبال راه‌اندازی شغل رویایی‌شان هستند. افرادی که سخت کار می‌کنند با داشتن کمی شانس می‌توانند تجارت تمام‌وقت خودشان را راه‌اندازی کنند.

شما می‌توانید کارهای جدیدی اختراع کنید

این روزها صنعت خدمات فضای شغلی مناسبی برای افراد مهیا کرده است. برخی دیگر با استفاده از اینترنت و عضویت در شرکت‌هایی چون Uber یا Amazon Flex می‌توانند از وسیله نقلیه خودشان کسب درآمد کنند. اما آیا نمی‌شود شغل‌های جدید و از راه دور جدیدی در دنیای تجارت راه انداخت؟ این سوال یک جواب مشخص دارد: بله. هنوز هم می‌شود با کمی خلاقیت شغل‌هایی جدید خلق کرد. شغل‌هایی که به صورت دورکاری و از خانه می‌توانید انجام‌شان دهید. شما می‌توانید محصولات دست‌ساز خود را از طریق فضای مجازی به فروش بگذارید و کسب درآمد کنید. سایت‌های زیادی در دنیا وجود دارند که میزبان محصولات دست‌ساز شما هستند.

 بازار کار ایران - مشاغل

شما می‌توانید یک مهارت بفروشید

شما می‌توانید در خانه تولید محتوا کنید و آن را به شرکت‌ها و سایت‌های مختلف بفروشید. یا اینکه می‌توانید کدنویسی یا طراحی گرافیک کنید. تدریس خصوصی هم یکی دیگر از کارهایی است که می‌توانید از طریق آن کسب درآمد کنید.

همه‌گیری کرونا اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داد و از همین رو افراد برای کسب درآمد بیشتر ایده‌های خلاقانه زیادی به دنیا معرفی کردند. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز بستر مناسبی برای کسب درآمد بیشتر فراهم کرده‌اند و شما فقط باید کمی خلاقیت به خرج دهید و ایده‌های جدیدتان را به دنیا ارائه کنید.

شما به عنوان مخاطب اعتمادآنلاین می‌توانید ایده‌های جدید خودتان را با ما و دیگر مخاطبان سایت به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها