دفتر نفتالی بنت:

بنت، به شدت با احیای برجام مخالفت خواهد کرد

یک سیاستمدار راست‌گرای افراطی اسرائیل که قرار است امروز بعد از تایید کنست، به عنوان نخست وزیر بعدی اسرائیل سوگند بخورد، به شدت با احیای برجام و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران مخالفت خواهد کرد.

بنت، به شدت با احیای برجام مخالفت خواهد کرد
کد خبر: 495361
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۷:۳۲:۴۱

اعتمادآنلاین| نفتالی بنت، سیاستمدار راستگرای افراطی اسرائیل که قرار است امروز بعد از تایید کنست، به عنوان نخست وزیر بعدی اسرائیل سوگند بخورد، به شدت با احیای برجام و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران مخالفت خواهد کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، دفتر بنت می‌گوید او در نطق بعد از سوگند نخست وزیری خود خواهان همکاری با دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواهد شد، اما "مخالفت سرسخت" خود را با بازگشت ایالات متحده به برجام اعلام خواهد کرد.


بنت قرار است به مدت دو سال در دولت ائتلافی جدید که یائیر لپید، رهبر حزب یش عتید، تشکیل داده نخست وزیری اسرائیل را به عهده بگیرد و جایگزین بنیامین نتانیاهو شود که 12 سال قدرت را به دست داشت.


به گزارش رسانه‌های اسرائیلی او سخنرانی خود از حمایت آمریکا از اسرائیل در جریان درگیری‌های اخیر غزه قدردانی خواهد کرد اما در مقابل ایران موضعی مشابه نتانیاهو در پیش خواهد گرفت.


بنت، رهبر حزب راستگرای یمینا پیش از این هم همواره موضعی تند علیه جمهوری اسلامی و برجام داشته است.


مقابله با ایران در کنار تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطینی‌ها از جمله چالش‌های عمده بنت در اسرائیل خواهد بود.


او در شرایطی به نخست وزیری اسرائیل می‌رسد که مذاکرات وین برای احیای برجام با بازگشت آمریکا به این توافق و ازسرگیری تعهدات ایران در برجام در حال برگزاری است.


پارلمان اسرائیل امروز درباره کابینه جدید رای‌گیری می‌کند و انتظار می‌رود سیطره بنیامین نتانیاهو بر فضای سیاسی اسرائیل پایان دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها