کد خبر: 495375
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۲۰:۲۸:۰۰
| |

نتانیاهو به ایران: دارید جشن می‌گیرید؟ به زودی باز می‌گردیم

ایرانی‌ها امروز جشن می‌گیرند. آنها می‌دانند که اگر تلاش‌های ما نبوده آنها مدت‌ها پیش به زرادخانه هسته‌ای دست پیدا کرده بودند. آنها می‌دانند که کابینه جدید اسرائیل ضعیف بوده و خود را با جامعه بین‌المللی تطبیق می دهد

نتانیاهو به ایران: دارید جشن می‌گیرید؟ به زودی باز می‌گردیم
کد خبر: 495375
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۲۰:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر پیشبرد امور روز یکشنبه مدعی شد که قاطعیت رژیم صهیونیستی در مقباله با ایران، انگیزه دولت پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران بود.

به گزارش فارس، وی که در کنست رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد، افزود: «با قدرت با دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای مقابله کردیم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «برای اسرائیل دستاوردهای بی سابقه‌ای همانند مقابله با کرونا و حرکت به سوی اقتصاد آزاد بدست آوردیم».

نخست وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «من اینجا به عنوان نماینده یک میلیون اسرائیلی هستم و برای آنها به ماموریت بزرگ که تضمین موجودیت و امنیت اسرائیل است ادامه می‌دهم».

نتانیاهو در ادامه سخنانش گفت: «نخست وزیر اسرائیل باید قادر به نه گفتن به رئیس جمهور آمریکا بوده و از آن، با پشتیبانی گسترده در کنگره و افکار عمومی آمریکا حمایت کند. من این را در سال 2015 انجام دادم. چه کسی الان این را انجام می‌دهد؟ لاپید که به سخنرانی من در کنگره حمله کرد؟ آنها نمی‌توانند در مقابل آمریکا بایستند».

وی ادامه داد: «بنت جایگاه بین‌المللی نداشته و فاقد اعتبار و دانشی است که به وی اجازه دهد تا با توافق هسته‌ای ایران مخالفت کند».

نخست وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «من به آستین، وزیر دفاع آمریکا گفتم حتی اگر من مجبور باشم که میان تنش با آمریکا و حذف تهدید ایران یکی را انتخاب کنم، من آخری را انتخاب می‌کنم».

نتانیاهو گفت: «من به وزیر دفاع آمریکا گفتم که به عنوان نخست وزیر، هر کاری برای مخالفت با توافقی که منجر به آن می‌شود که ایران یک سلاح هسته‌ای داشته باشد انجا می‌دهم و این کار را به صورت آشکار و عملیاتی انجام خواهم داد».

وی در ادامه سخنانش گفت: «در سال 1944، رئیس جمهور آمریکا از بمباران آشوویتز خودداری کرد. وی می‌توانست میلیون‌ها از مردم ما را نجات دهد. این دلیل چیزی است که من نمی‌توانن درباره توافق هسته‌ای ایران ساکت باشم».

نتانیاهو اضافه کرد: «دولت بایدن از من خواست تا عدم موافقت ما با توافق هسته‌ای ایران را آشکار نکنیم. با تمام احترام برای رئیس جمهور بایدن، من از انجام آن امتناع کردم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «از زمانی که دولت بایدن به توافق هسته‌ای بازگردد، کابینه آتی، اقدام در ایران برای توقف این کشور از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را تایید نخواهد کرد».

بنیامین نتانیاهو در ادامه سخنرانی خود در کنست مدعی شد: «ایرانی‌ها امروز جشن می‌گیرند. آنها می‌دانند که اگر تلاش‌های ما نبوده آنها مدت‌ها پیش به زرادخانه هسته‌ای دست پیدا کرده بودند. آنها می‌دانند که کابینه جدید اسرائیل ضعیف بوده و خود را با جامعه بین‌المللی تطبیق می دهد».

نتانیاهو در ادامه ادعاهای خود گفت: «پیام من به کسانی که در حال جشن گرفتن در تهران هستند این است که ما به زودی باز خواهیم گشت».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها