رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد:

لزوم ساماندهی محدوده خلازیر بدون نگاه سلبی

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران بر لزوم ساماندهی محدوده خلازیر بدون نگاه سلبی تاکید کرد.

لزوم ساماندهی محدوده خلازیر بدون نگاه سلبی
کد خبر: 495401
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۰۸:۰۰:۱۰

اعتمادآنلاین| محمد سالاری در تجمع انتخاباتی امروز یکشنبه که در محل مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) واقع در محله نعمت‌آباد منطقه 19 انجام شد، گفت: با تعاملی که معتمدین منطقه 19 با کمیسیون‌های شورای شهر تهران و مدیران شهری داشتند علاوه بر انتقاد از ما، مطالبه‌گری می‌کردند و همین موضوع باعث شد اتفاقات بسیار خوبی در منطقه 19 با همین پیگیری‌ها به وقوع بپیوندد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز در نتیجه همین پیگیری‌ها، مکان‌یابی و مطالعات ساخت بیمارستان منطقه 19 انجام شده و این موضوع در دستورکار شورا که به زودی توسط شورا مصوب خواهد شد.

سالاری با تاکید بر اینکه در شهر تهران نابرابری‌های جدی میان مناطق وجود دارد، افزود: باید طرح جامع‌ای برای مراکز درمانی و همچنین سرانه‌ها در شهر تهران تکمیل شود.

بی‌تردید نباید همه مجوزها برای ساخت مراکز درمانی در یک منطقه از تهران داده شود. عمدتا درخواست مجوزها برای ساخت بیمارستان برای شمال غرب تهران داده می‌شود.

از ابتدای این دوره اعضای شورا در بافت‌های فرسوده حضور پیدا کردند و مشکلات مردم را شنیدند. در کوچه‌ای یک سمت آن بافت فرسوده قلمداد می‌شد و سمت دیگر بافت فرسوده نبود و محروم از بسته‌های تشویقی می‌شد بر همین اساس در همین دوره یک هزار و 160 هکتار با پیگیری‌های شورا به بافت فرسوده اضافه شد تا مشکلات شهروندان تهرانی در این حوزه حل و فصل شود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکل فاضلاب در منطقه 19 گفت: به زودی این مشکل در منطقه حل خواهد شد.

از سوی دیگر موضوع فضاهای بی‌دفاع شهری در منطقه 19 نیز در دستورکار قرار گرفته است. سازوکار بانک زمین پیش‌بینی شد تا املاک باز در سامانه‌ای قرار بگیرند و در حقیقت این زمین‌ها شناسایی شوند.

بخشی از آنها برای سرانه‌های خدماتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مابقی بارگذاری خواهد شد تا در نقاطی که تراکم بیشتر داریم با تملک به زمین نسبت به تامین سرانه‌ها اقدام کنیم. این موضوعی بود که از مطالبات قدیمی شورایاران منطقه 19 محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: موضوع دیگر محدوده خلازیر است که باید ساماندهی شود. اما بی‌تردید نگاه سلبی به این موضوع غلط است.

این محدوده محل کسب و کار افراد زیادی است و نمی‌شود با نگاه تحکمی با آن برخورد کرد. باید این محدوده ساماندهی شود و نظم پیدا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها