کد خبر: 495427
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۰۸:۴۵:۰۳
| |

اردوغان:

ترکیه تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب وضعیت موجود در افغانستان است

رییس جمهور ترکیه، همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان و به رغم مخالفت طالبان گفت: آنکارا تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب وضعیت موجود خواهد بود.

ترکیه تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب وضعیت موجود در افغانستان است
کد خبر: 495427
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۰۸:۴۵:۰۳

اعتمادآنلاین| «رجب طیب اردوغان»، رییس جمهور ترکیه، با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت که در پایان این روند، ترکیه تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب وضعیت موجود خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان این اظهارات را پیش از ترک استانبول به مقصد بروکسل برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو ناتو با خبرنگاران مطرح کرد.

نشست سران ناتو امروز دوشنبه برگزار می‌شود.

اردوغان گفت که پس از اتمام روند خروج نیروهای بین‌المللی، ترکیه تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب وضعیت موجود در افغانستان است.

پیش از این گزارش شد که امنیت فرودگاه به نیروهای ترکیه واگذار می‌شود.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو نیز گفته است که گفت‌وگوها با ترکیه در مورد تأمین فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای بین‌المللی جریان دارد.

پیش از این «سهیل شاهین» از اعضای مذاکرات کننده هیات طالبان خواستار خروج نیروهای ترکیه همزمان با نیروهای خارجی و آمریکایی از افغانستان شده بود.

شاهین در پاسخ به سوال رویترز مبنی بر تمایل ترکیه برای حفظ نیروهای این کشور و اداره فرودگاه بین‌الملل حامد کرزی گفت که نیروهای ترکیه باید از افغانستان خارج شوند.

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود که ترکیه مسئولیت اداره فرودگاه کابل را پس از خروج ناتو برعهده خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها