کد خبر: 495473
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۰۹:۵۵:۱۶
| |

توسل آنکارا به خارجی‌ها برای تأمین امنیت: ناتو برای امنیت ترکیه ضروری است

مدیر ارتباطات دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه با ضروری دانستن ناتو برای امنیت این کشور، از این سازمان خواست در پی تغییر چهره امنیتی منطقه غرب آسیا، مفاهیم استراتژیک خود را بازتعریف کند.

توسل آنکارا به خارجی‌ها برای تأمین امنیت: ناتو برای امنیت ترکیه ضروری است
کد خبر: 495473
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۰۹:۵۵:۱۶

اعتمادآنلاین| در آستانه برگزاری نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل، یک مقام دولتی ارشد ترکیه این سازمان را برای امنیت کشورش ضروری توصیف کرد.

به گزارش فارس، «فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات و مسئول رسانه‌ای ریاست‌جمهوری ترکیه بامداد امروز (دوشنبه) طی یادداشتی در وبسایت انگلیسی «الجزیره» نوشت، ناتو باید اولویت‌های ملی کشورهای عضو خود را درک کند و در زمان نیاز، حمایت لازم را به آنها تضمین کند تا بتوانند با چالش‌های امنیتی جدید در جهان مواجه شوند.

آلتون در این یادداشت که با عنوان «چشم‌انداز ترکیه برای ناتو در دوره‌ای از چالش‌های جهانی» منتشر شد، اظهار داشت: «این سازمان باید چشم‌انداز واضحی داشته باشد تا چالش‌های امنیتی جدید را پاسخ داده و به حمایت از اعضای خود متعهد باشد».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با تاکید بر لزوم به‌روز رسانی مفهوم استراتژیک ناتو برای پاسخ‌دادن به چهره امنیتی روبه‌تغییر منطقه طی ده سال گذشته، مدعی شد: «ترکیه همواره در جبهه مقابله با چالش‌هایی است که امنیت مشترک ناتو را تهدید می‌کنند».

این مقام ریاست‌جمهوری ترکیه، مشارکت این کشور در مأموریت‌های نظامی مهم ناتو در سراسر جهان از جمله افغانستان و عراق را نشانه «پایبندی محکم» آنکارا به این سازمان دانسته و تاکید کرد: «ما ناتو را برای امنیت ملی خود و صلح در منطقه ضروری می‌دانیم».

«رجب طیب اردوغان» که روز یکشنبه به بروکسل سفر کرده،‌ قرار است با سران کشورهای عضو ناتو و در رأس آنها «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و درباره مسائل مورد اختلاف دو کشور از جمله خرید سامانه‌ پدافندی از روسیه و تحریم‌های متعاقب واشنگتن علیه آنکارا صحبت کند.

پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو درباره نشست امروز گفته بود طرح اصلاحات 2030 محور نشست دو روزه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها