کد خبر: 495504
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۰:۴۱:۴۷
| |

به صورت یکجانبه:

ژاپن برنامه گفت‌وگوی مون جائه این و سوگا را کنسل کرد

یکی از مقام‌های وزارت خارجه کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، ژاپن مذاکراتی را که قرار بود بین نخست وزیر این کشور با رئیس جمهوری کره جنوبی در جریان نشست گروه 7 در انگلیس برگزار شود به دلیل رزمایش‌های سئول در دفاع از جزایر مورد مناقشه در دریای ژاپن کنسل کرد.

ژاپن برنامه گفت‌وگوی مون جائه این و سوگا را کنسل کرد
کد خبر: 495504
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۰:۴۱:۴۷

اعتمادآنلاین| سئول و توکیو به توافقی برای برگزاری یک نشست بین مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی و یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن در حاشیه نشست گروه 7 رسیده بودند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این مقام وزارت خارجه کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: از همان آغاز نشست گروه هفت با ذهنی باز انتظار پاسخ ژاپن را داشتیم. فکر می‌کنیم جای تأسف دارد که طرف ژاپنی به دلیل تمرینات سالانه برای حفاظت از قلمرو دریای شرقی از سوی دولت کره جنوبی، به طرح عقب نشینی که دو طرف در سطح کاری روی آن توافق کرده بودند، پاسخ نداده است.

این مقام کره جنوبی به مانورهای دفاعی اشاره کرد که کشورش دو بار در سال برای تقویت دفاعی جزایر دوکدو، واقع در دریای ژاپن انجام می‌دهد؛ دولت توکیو نیز مدعی مالکیت این جزایر است.

تنش‌ها بین دو کشور بار دیگر شدت گرفت چون علیرغم نگرانی از اینکه وارد کردن این جزایر مورد مناقشه بر روی نقشه مسیر مشعل المپیک توکیو می‌تواند رویکرد صلح آمیز المپیک را تضعیف کند، آن را بر روی نقشه اعمال کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری کیودو، سوگا گفته نشست با رئیس جمهوری کره جنوبی تا زمانی که مناقشات حل و فصل نشوند، انجام نمی‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها