سیدمهدی سیدصالحی:

بحرین و عراق در فضای مجازی رقبای سرسختی هستند/ اسکوچیچ باید قدر حاج‌صفی را بداند/ تقابل سرخابی‌ها در جام حذفی حساس‌تر از قبل خواهد شد

پیشکسوت فوتبال گفت: بحرین و عراق فقط در فضای مجازی رقبای سرسختی هستند.

بحرین و عراق در فضای مجازی رقبای سرسختی هستند/ اسکوچیچ باید قدر حاج‌صفی را بداند/ تقابل سرخابی‌ها در جام حذفی حساس‌تر از قبل خواهد شد
کد خبر: 495506
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۰:۴۲:۵۹

اعتمادآنلاین| سیدمهدی سیدصالحی درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق اظهار داشت: تیم ملی از نظر فنی، تاکتیکی و نفراتی از عراق سرتر است و شرایط بهتری دارد اما از بین تیم های این گروه عراق دشوارترین رقیب ما خواهد بود. در حال حاضر تیم ملی بعد از 3 برد پی در پی وضعیت روحی و روانی خوبی دارد. نگاهی به ترکیب تیم ملی نشان می دهد ما چه بازیکنان فوق العاده ای داریم که در جام جهانی بازی کرده اند و باتجربه هستند و می توانند کمک زیادی به تیم ملی کنند.

یه گزارش برنا، او در ادامه گفت: ترکیب تیم ملی عراق تشکیل شده از تیم های الشرطه و نیروی هوایی عراق است. با توجه به نمایشی که از این تیم ها در لیگ قهرمانان آسیا دیدیم در فاز حمله ضعیف هستند و نمی توانند خطرساز باشند اما آنچه می تواند برای تیم ملی ایران خطرساز باشد جنگ های روانی و حاشیه ای است که عراقی ها استاد ایجاد کردن آن هستند. آنها با ایجاد جنگ روانی در زمین می خواهند تمرکز بازیکنان ما را به هم بزنند ولی بچه ها با درایت و تجربه ای که دارند نباید درگیر این مسایل شوند. ما از نظر فنی برتر از عراق هستیم و با اینکه فوتبال عراق شباهت زیادی به فوتبال ایران دارد اما اگر روز خوب بچه های تیم ملی باشد می توانیم همانطور که بحرین را راحت شکست دادیم از سد عراق هم بگذریم.

سیدصالحی با بیان اینکه بحرین و عراق در حد فوتبال ما نیستند، گفت: قبلا هم گفته بودم نباید از عراق و بحرین برای خودمان غول بسازیم. بزرگ کردن بحرین و عراق اشتباه رسانه ها و فضای مجازی بود که از این تیم ها غول درست کردند در حالی که سطح فوتبال ما سالهاست بالاتر از این کشورها است و ما نباید با بزرگ کردن تیم هایی مثل بحرین و عراق اعتما به نفس بازیکنان مان را پایین بیاوریم. فوتبال ما سالهاست از این کشورها عبور کرده و نباید دوباره به عقب برگردیم و تیم هایی در حد بحرین و عراق را رقیب خودمان بدانیم. بازیکنان ما در اروپا بازی می کنند و رقبای اصلی ما در مرحله بعد هستند. ما در مرحله بعد مقابل تیم های شرق آسیا بازی های سختی داریم و اگر الان برای تقابل با تیم هایی مثل عراق استرس داشته باشیم پس مقابل ژاپن و کره جنوبی دیگر نمی توانیم به میدان برویم.

او ادامه داد: اینکه تیم ملی الان با چنین شرایطی روبه رو شده و کار صعودش گره خورده به خاطر نتایج ضعیف دور رفت است و دیگر به دلیل تصمیم های ضعیف مدیریت که جالب نبود. ضمن اینکه رسانه ها و فضای مجازی هم استرس زیادی به تیم ملی وارد کردند.


سیدصالحی درباره اینکه آیا تیم ملی برای حضور در مرحله بعدی نیاز به تغییر سرمربی دارد یا نه، بیان کرد: این موضوع را قبول ندارم که برای مرحله بعد باید سرمربی تیم ملی تغییر کند. زمان زیادی تا مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی باقی نمانده و هر سرمربی که بیاید به زمان نیاز دارد تا با فوتبال ایران و لیگ برتر ما آشنا شود. هر مربی هم بیاید و نتیجه نگیرد همین زمان نداشتن را بهانه می کند به همین دلیل بهتر است که با اسکوچیچ جلو برویم چون در حال حاضر هم تیم ملی شرایط ایده آلی دارد و اگر کادر فنی قوی تر شود و بازی های دوستانه بیشتری برای تیم برگزار کند می توانیم نتایج خوبی را با اسکوچیچ بگیریم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درباره انتقاداتی که از احسان حاج صفی شده، گفت: در شرایط حساسی که تیم ملی دارد این رفتارها اصلا درست نیست. احسان حاج صفی از تیم های پایه سپاهان آمد و رشد کرد و بازیکن خوب و قابلی است. او پتانسیل این را دارد که سالهای سال کاپیتان تیم ملی باشد چون زحمت زیادی برای تیم ملی کشیده و نباید به خاطر رنگ ها و باشگاه ها این زحمات نادیده گرفته شود. نباید حق را ناحق کرد و مسایل باشگاهی را به تیم ملی کشاند. حاج صفی بیش از 100 بازی ملی انجام داده و الان هم با روحیه و آمادگی بالا در خدمت تیم ملی است. به نظر من کادر فنی تیم ملی باید حاج صفی را با این میزان آمادگی و تجربه روی چشمش بگذارد.


سیدصالحی درباره تقابل استقلال با پرسپولیس و فولاد با سپاهان در جام حذفی افزود: تقابل این تیم ها حساسیت جام حذفی را بالاتر برده است. دیدار استقلال و پرسپولیس که همیشه به نوبه خود جذاب است و حالا که پای جام حذفی به میان آمده حساس تر هم خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها