چین بیانیه گروه 7 را محکوم کرد؛ از تهمت زدن دست بردارید

دولت چین امروز دوشنبه بیانیه مشترک گروه هفت که از پکن بر سر طیفی از موضوعات انتقاد کرده، محکوم کرد و این حرکت را مداخله آشکار در امور داخلی خود خوانده و تاکید کرد که این گروه از تهمت زدن دست بردارد.

چین بیانیه گروه 7 را محکوم کرد؛ از تهمت زدن دست بردارید
کد خبر: 495538
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۱:۲۷:۰۴

اعتمادآنلاین| رهبران گروه هفت روز یکشنبه از چین بابت وضعیت حقوق بشری در منطقه سین‌کیانگ انتقاد کرده و خواستند تا هنگ‌کنگ درجه بالایی از خودمختاری داشته باشد و در ادامه به اهمیت صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان که جزو مسائل حساسیت‌زا برای پکن است، تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، سفارت چین در لندن اعلام کرد که به شدت ناراضی است و قاطعانه مخالف ذکر نام‌های سین‌کیانگ، هنگ‌کنگ و تایوان در آن بیانیه است که واقعیت‌ها را تحریف کرده و "اهداف شوم چند کشور مانند ایالات متحده" را آشکار میکند.

در بیانیه سفارت چین آمده است: با توجه به پاندمی کرونا و کم رونق بودن اقتصاد جهانی، جامعه بین‌الملل به اتحاد و همکاری همه کشورها نیاز دارد نه باند بازی سیاسی برای تفرقه‌افکنی. چین یک کشور صلح دوست است که از همکاری حمایت میکند اما خطوط قرمز خودش را هم دارد. نباید در امور داخلی چین دخالت کرد، نباید به اعتبار چین تهمت زد و نباید منافع چین را نقض کرد. ما قاطعانه از حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه‌ای خودشان دفاع خواهیم کرد و قاطعا علیه بی عدالتی‌ها و تخطی‌ها علیه چین مقابله میکنیم.

سفارت چین گفت، گروه هفت باید به جای ایجاد مصاف و اصطکاک مصنوعی، اقدامات بیشتری انجام دهد که در جهت ارتقای همکاری بین‌المللی مفید باشد. ما از ایالات متحده و دیگر اعضای گروه هفت میخواهیم به حقایق احترام بگذارند، وضعیت را درک کنند، از تهمت زدن به چین دست بردارند، در امور داخلی چین مداخله نکنند و به منافع چین آسیب نرسانند.

در این بیانیه همچنین آمده است که کار روی شناسایی منبع پاندمی کووید-19 نباید سیاسی شود. گروه هفت در بیانیه خود خواستار تحقیقات کامل و جامع درباره منشاء کروناویروس در چین شده بود.

سفارت چین گفت، گروه کارشناسی مشترک در مورد این ویروس بین چین و سازمان بهداشت جهانی به صورت مستقل تحقیقاتی را انجام داده که مطابق فرایندهای سازمان جهانی بهداشت بوده است. در این بیانیه آمده است: سیاستمداران در ایالات متحده و دیگر کشورها حقایق و علم را نادیده میگیرند، آشکارا نتایج گزارش کارشناسی مشترک را به چالش کشیده و تکذیب میکنند و اتهامات غیرمنطقی به چین میزنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها