محاکمه سوچی در میانمار برگزار می‌شود

محاکمه رهبر دوفاکتوی برکنار شده میانمار امروز (دوشنبه) در حالی قرار است برگزار شود که خونتا انتقادهای کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره استفاده از نیروی مرگبار علیه معترضان را رد کرده است.

محاکمه سوچی در میانمار برگزار می‌شود
کد خبر: 495544
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۱:۳۹:۴۳

اعتمادآنلاین| میانمار از اول فوریه سال جاری میلادی و همزمان با کودتای ارتش علیه دولت مدنی آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتو و دموکراسی خواه این کشور در ناآرامی و آشوب به سر می‌برد؛ سوچی به همراه دیگر اعضای ارشد حزبش دستگیر شده و در حبس است و اعتراضات روزانه، این کشور آسیایی را فلج کرده و درگیری‌های مسلحانه بین نیروهای مسلح میانمار و چریک‌های گروه‌های اقلیت قومی در نواحی مختلف میانمار گزارش می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سوچی 75 ساله قرار است امروز به اتهام نقض قوانین مربوط به کرونا حین کارزار انتخاباتی سال گذشته میلادی و مالکیت بیسیم‌های واکی تاکی بدون مجوز محاکمه شود.

وکیل وی گفته، نخستین دادگاه قرار است تا پایان ژوئیه ادامه یابد.

این برنده جایزه صلح نوبل همچنین با یکسری دیگر از موارد اتهام نظیر تمایل برای تحریک مردم، نقض قانون اسرار دولتی و دریافت 600 هزار دلار پول و 11.4 کیلوگرم طلا از سر وزیر سابق یانگون روبروست.

تیم حقوقی سوچی اتهامات را رد می‌کند و سرپرست گروه وکلای وی این اتهامات اخیر را "بی پایه و اساس" می‌داند.

"فیل رابرتسون"، معاون رئیس دیده بان حقوق بشر آسیا در بیانیه‌ای گفت، اتهامات علیه سوچی بی پایه و اساس و با انگیزه سیاسی است و باید متوفق شود. همچنین وی باید هرچه سریعتر و بی قید و شرط آزاد شود.

میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه گفته بود، خشونت در میانمار افزایش یافته و استفاده از زور و سلاح سنگین علیه معترضان در این کشور را محکوم کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها