کد خبر: 495550
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۲:۰۰:۱۵
| |

رزمایش کره جنوبی در جزایر مورد مناقشه با ژاپن

یک رسانه‌ کره جنوبی خبر داد، ارتش این کشور روز سه شنبه (فردا) در نزدیکی جزایر مورد مناقشه با ژاپن رزمایش برگزار می‌کند.

رزمایش کره جنوبی در جزایر مورد مناقشه با ژاپن
کد خبر: 495550
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۲:۰۰:۱۵

اعتمادآنلاین| منابع نظامی و دولتی در کره جنوبی از تدارک ارتش این کشور برای برگزاری یک رزمایش در نزدیکی جزایر مورد مناقشه با ژاپن خبر دادند.

به گزارش فارس، خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی روز دوشنبه (امروز) گزارشی به نقل از برخی منابع وابسته به دولت و ارتش این کشور منتشر کرد.

در این گزارش آمده است که ارتش کره جنوبی روز سه شنبه (فردا) در نزدیکی جزایر مورد مناقشه با ژاپن رزمایشی تحت عنوان «تمرین حفاظت از سرزمین دریای شرقی» برگزار می‌کند.

رزمایش ارتش کره جنوبی قرار است در نزدیکی جزایری برگزار شود که این کشور نامش را «دوکدو» می‌نامند اما مقام‌های ژاپن آن را «تاکِه‌شیما» می‌خوانند.

طبق گزارش رسانه‌های سئول، کره جنوبی کنترل جزایر دُکدو را از زمان شکست امپراطوری ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم در اختیار دارد اما توکیو همواره مدعی تعلق این منطقه به ژاپن بوده است.

رزمایش کره جنوبی در نزدیکی این جزایر سابقه داشته و از سال 1986 هر دو سال یک بار با شرکت کشتی‌های جنگی، جنگنده‌ها و گشتی‌های نیروی دریایی برگزار شده است.

مقام‌های مختلف ژاپن بارها علیه رزمایش کره جنوبی در نزدیکی این جزایر مورد مناقشه اعتراض و ادعای سرزمینی خود را تکرار کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها