رسانه ی کره ای خبر داد:

احتمال از سرگیری واردات نفت از ایران توسط کره جنوبی

رسانه ی کره ای بیزینس کریا گزارش داد با شروع مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی در مورد بازگشت به توافق مهم 2015 در مورد مهار برنامه هسته‌ای ایران، چشم‌انداز از سرگیری واردات کره از ایران در حال افزایش است.

احتمال از سرگیری واردات نفت از ایران توسط کره جنوبی
کد خبر: 495583
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۳:۱۵:۲۶

اعتمادآنلاین| عملکرد میعانات گازی ایران که عمدتا برای تولید نفتا استفاده می‌شود، در بالاترین سطح است که بسیار بیشتر از عملکرد سایر نفت‌های خام است. از دیگر مزایای نفت خام ایران ارزان بودن آن نسبت به سایر محصولات است.


به گزارش ایلنا، به دلیل این مزایا، نفت خام ایران به طور گسترده‌ای در کره مورد استفاده قرار گرفت. این میزان 13 درصد از کل واردات نفت خام کره در سال 2017 را تشکیل می‌دهد. با این حال، کره در دولت دونالد ترامپ، مجبور شد واردات نفت ایران را متوقف کند. دولت آمریکا با ادعای اینکه نفت ایران منبع مالی گروه‌های تروریستی است، صنعت نفت ایران را تحریم اقتصادی کرد.


با افزایش روزافزون بازیابی برنامه جامع اقدام مشترک، صنعت پتروشیمی کره توجه جدی به این موضوع که آیا آنها قادر به واردات مجدد نفت ایران هستند، دارد. هم‌چنین بلومبرگ گزارش داد که ایران می‌تواند برای جذب دوباره پالایشگاه‌های نفت کره، قیمت‌ها را به طرز چشمگیری کاهش دهد.


دست‌اندرکاران صنعت نفت از سرگیری واردات نفت ایران را یک واقعیت می‌دانند. به ویژه، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در تاریخ 10 ژوئن اعلام کرد که سه مقام سابق صنعت نفت ایران و دو شرکت را از لیست تحریم‌های ایالات متحده حذف کرده است. تحلیلگران می‌گویند کاهش تحریم‌های ایالات متحده علامت مثبتی برای احیای توافق هسته‌ای بین ایالات متحده و ایران است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها