یمن؛ فوت سالیانه 8000 زن/ هر پنج دقیقه یک کودک می‌میرد

سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در تجمعی نتایج فاجعه‌بار حملات ائتلاف سعودی به یمن و محاصره این کشور را تشریح کرد.

یمن؛ فوت سالیانه 8000 زن/ هر پنج دقیقه یک کودک می‌میرد
کد خبر: 495611
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۳:۵۴:۳۳

اعتمادآنلاین| کادر وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن امروز (دوشنبه) در اعتراض به ادامه تجاوز ائتلاف سعودی و محاصره یمن و تأثیر آن بر بخش بهداشتی، در برابر دفتر سازمان ملل متحد تجمع کردند.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، «نجیب القباطی» سخنگوی وزارت بهداشت یمن در این تجمع اعلام کرد، حملات مداوم ائتلاف سعودی طی سال‌های گذشته منجر به تخریب 527 مرکز درمانی به شکل کلی و جزئی و 50 درصد مراکز درمانی از بخش خدماتی خارج شده است.

وی افزود، از جمله نتایج محاصره این است که در هر پنج دقیقه یک کودک می‌میرید، هر سال حدود 8000 هزار زن می‌میرد و دو میلیون و ششصد هزار کودک از سوءتغذیه رنج می‌برند.

القباطی ادامه داد، 5000 بیمار که دچار نارسایی کلیه هستند نیاز به پیوند دارند و بسته بودن فرودگاه صنعاء زندگی آنها را تهدید می‌کند. یک میلیون و نیم نفر از بیماری‌های مزمن در رنجند و 32 هزار نفر آن نیازمند سفر به خارج برای درمان هستند.

وی تصریح کرد، بیش از سه هزار کودک نقص مادرزادی قلبی دارند. 500 نفر از کسانی که دچار نارسایی کبدی هستند نیازمند پیوندند و دو هزار نفر باید پیوند قرنیه شوند . افراد مبتلا به سرطان در حال افزایش است و نام 72 هزار نفر آنها ثبت شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن در ادامه گفت، محاصره باعث شده 120 نوع از داروهای ویژه بیماری‌های مزمن نایاب شود و 50 درصد از دارو‌های ویژه سرطان در دسترس نیست.

‏وی افزود، محاصره مانع رسیدن کامیون‌های حامل دارو شده و بسیاری از این داروها فاسد شده و قیمت دارو بالا رفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها