کد خبر: 495621
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۴:۱۱:۳۳
| |

حماس در جواب بنت: زمان سکوت گذشت، چشم مقابل چشم، دندان مقابل دندان

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به شکست نتانیاهو در نبرد شمشیر قدس تاکید کرد: مقاومت فلسطین از مرحله سکوت مقابل جنایات اشغالگران در حق مردمش عبور کرده است.

حماس در جواب بنت: زمان سکوت گذشت، چشم مقابل چشم، دندان مقابل دندان
کد خبر: 495621
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۴:۱۱:۳۳

اعتمادآنلاین| محمود الزهار، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به تهدیدهای نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه این جنبش در گفتگوی مطبوعاتی اظهار کرد: بنیامین نتانیاهو شکست خورد و در برابر غزه سقوط کرد حالا کسی که پس از او می‌آید چگونه موفق خواهد شد؟

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، الزهار در ادامه گفت: مقاومت فلسطین از مرحله سکوت و دریافت جنایات اشغالگران در حق مردمش عبور کرده و به مرحله "چشم در برابر چشم، دندان در برابر دندان و آغازکننده ظالم‌تر است" رسیده است.

این عضو دفتر سیاسی حماس افزود: اظهارات و تهدیدهای رهبران جدید دولت اشغالگر علیه غزه برای مصرف داخلی است اما باید جدی گرفته شوند.

او در ادامه گفت: ما باید این اظهارات را جدی بگیریم و برای آنها آماده باشیم زیرا آنها پس از نبرد شمشیر قدس که آغاز و مقدمه نبرد وعده آخرت بود، به خوبی می‌دانند که در حال حاضر سرنوشت‌شان بیش از گذشته به نابودی و زوال نزدیک‌تر است.

بنت در سخنرانی که در مراسم انتصاب خود در سمت نخست وزیری داشت، مدعی شد: امیدوارم آتش‌بس اخیر حفظ شود، اگر حماس تصمیم بگیرد شهروندان ما را تهدید کند، با "دیواری از آتش" با این تصمیم مقابله خواهیم کرد.

همچنین الزهار با اشاره به "راهپیمایی پرچم‌ها" که برخی شهرک‌نشین‌ها اعلام کردند قصد دارند روز سه‌شنبه در شهر قدس برپا کنند، گفت: تردید دارم آنها کاری انجام دهند.

این مسؤول حماس افزود: باید احتیاط کرد و بر حذر بود و برای هر گونه اقدام تروریستی علیه هر فلسطینی و یا مسلمانی آمادگی داشته باشیم زیرا ما از مرحله‌ای که جنایات آنها در حق مردم‌مان را می پذیرفتیم و یا سکوت می‌کردیم، عبور کرده‌ایم، به همین دلیل باید احتیاط کنیم و بر حذر باشیم و تمامی اقداماتی را که ضامن حفاظت از مردم‌مان هستند، در پیش بگیریم.

او ادامه داد: گام‌های ما نیز باید منظم، در راستای منافع عمومی و حافظ سلاح‌هایمان باشند تا از آنها در نبرد وعده آخرت به شکل کامل استفاده کنیم.

الزهار تاکید کرد: حماس برای کاهش مشکلات مردم و بازسازی تخریب‌های صورت گرفته در حمله اخیر دشمن، هرگز امتیاز نخواهد داد.

این عضو دفتر سیاسی حماس در ادامه گفت: احتمالا زمان مناسبی برای دولت‌های اشغالگر نیست که در این مرحله تصمیمی بگیرند اما نباید اجازه دهیم دولت آتی صهیونیست‌ها ما را محاصره کرده، به حقوق ما تعرض کرده و یا زندگی را برای ما محدود کند چرا که ما بسیار از این مرحله فاصله گرفته‌ایم.

او افزود: کابینه نتانیاهو به دو دلیل کارش به پایان رسید، دلیل اول در سطح مردمی شکستش در نبرد شمشیر قدس بود و دلیل دوم اینکه کابینه‌ها اقداماتی در تضاد با کابینه آتی، مانع آن و یا هماهنگ با آن پیش نمی‌گیرند.

الزهار درباره اینکه جنبش فتح حماس را به ناکام گذاشتن گفتگوهای اخیر در قاهره متهم کرده، گفت: این ماموریت فتح است، فتح نمی‌خواهد گفتگوها موفقیت‌آمیز باشند اما می‌خواهد مسؤولیت آن را به گردن دیگری بیاندازد.

عضو دفتر سیاسی حماس در ادامه فاش کرد: فتح از حضور در نشست‌ها و گفتگو با دیگر گروه‌ها امتناع کرد، آنها همواره می‌خواهند دستاوردها را به نفع خود تمام کنند. فلسطینی‌ها نیز در انتخابات شهرداری‌ها و انتخابات پارلمانی قبلی آنها را کنار گذاشتند و بر همین اساس از آنها انتظار می‌رود.این کارها را برای متوقف کردن روند بازسازی انجام دهند و یا اینکه به جای اشغالگران، حماس و مقاومت را مسؤول مشکلات فلسطینی‌ها بدانند.

او درباره شیخ جمال الطویل، از رهبران حماس که در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر می‌برد و از دو هفته قبل دست به اعتصاب غذا زده، تقدیر کرد و گفت: این یک موضعگیری مردانه و قهرمانانه همانند موضعگیری مردانی است که به مسجد الاقصی رفته، در آنجا تجمع و مقاومت کرده و اقدامات سخت‌گیرانه و تعرض‌های اشغالگران را تحمل کردند. از خدا می‌خواهم به زودی تمامی زندانی‌ها را آزاد کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها