کد خبر: 495626
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پشت پرده سفر رئیس اقلیم کردستان به ابوظبی چه بود؟

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق چند روز پیش به امارات متحده عربی سفر و با مسئولان این کشور از جمله محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

پشت پرده سفر رئیس اقلیم کردستان به ابوظبی چه بود؟
کد خبر: 495626
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق چند روز پیش به امارات متحده عربی سفر و با مسئولان این کشور از جمله محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، برخی از رسانه‌های عربی حوزه جنوبی خلیج فارس بعد از این ملاقات فاش کردند، محمد بن زاید و مسئولان اماراتی پیش‌شرط‌هایی برای بارزانی در مقابل اعطای کمک میلیاردی به دولت کردستان تعیین کرده‌اند.

برخی مسئولان مطلع در این باره خبر دادند، محمد زاید با وجود اعلام آمادگی برای اختصاص مبلغ 2 میلیارد دلار به اقلیم کردستان، تخصیص این مبلغ را مشروط به تحقق چند خواسته از دولت اربیل کرد.

به گفته این مسئولان، بن زاید از بارزانی خواسته تا حملات ایذائی از سوی کردها علیه مراکز و پایگاه‌های ترکیه انجام شود و شرایط به نحوی رقم بخورد که نیروهای ترکیه همواره در حالت آماده‌باش باشند.

از دیدگاه محمد بن زاید، در سایه تنش حاکم بین امارات و ترکیه، ابوظبی خواهان وارد آمدن بیشترین تلفات به آنکاراست.

به گمان این مسئولان، بین زاید در صدد سوءاستفاده از پرونده کردها برای بحران‌آفرینی در ترکیه است و در همین زمینه به مسئولان کرد قول داد یک میلیارد دلار برای تامین سلاح و جنگ‌افزار اقلیم کردستان اختصاص داده و یک میلیارد دلار دیگر نیز بابت راه‌اندازی پروژه‌های مختلف در این منطقه خرج خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها