کد خبر: 495630
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

امارات در دوراهی اف 35 یا هواوی قرار گرفته است

هرچند شرکت هواوی همکاری گسترده‌ای با شیخ‌نشین دوبی داشته و این شیخ‌نشین از این همکاری راضی است، اما امارات متحده عربی اکنون در دوراهی انتخاب همکاری با این شرکت یا تکمیل معامله جنگنده‌های اف 35 قرار گرفته است.

امارات در دوراهی اف 35 یا هواوی قرار گرفته است
کد خبر: 495630
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هرچند شرکت هواوی همکاری گسترده‌ای با شیخ‌نشین دوبی داشته و این شیخ‌نشین از این همکاری راضی است، اما امارات متحده عربی اکنون در دوراهی انتخاب همکاری با این شرکت یا تکمیل معامله جنگنده‌های اف 35 قرار گرفته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت، دولت امارات با وجود اینکه موفق شد قرارداد خرید جنگنده‌های اف 35 را با دولت دونالد ترامپ به امضا برساند اما جانشین او جو بایدن همچنان در مورد احتمال لغو این قرارداد به امارات هشدار می‌دهد.

به نوشته این خبرگزاری، بایدن هشدار داده است در صورت ادامه توسعه همکاری ابوظبی با پکن به ویژه همکاری در بخش تکنولوژی می‌تواند مساله فروش اف 35ها به این کشور شورای همکاری را در محاق ببرد.

در بخشی از این گزارش آمده است: دولت بایدن در حال حاضر فشارهای شدیدی بر امارات متحده عربی وارد می‌کند تا دکل‌های ارتباطی شرکت چینی هواوی از این کشور برچیده شود و ابوظبی به نحوی خود را از پکن جدا کند.

دولت بایدن از امارات خواسته است حداکثر تا چهار سال دیگر دستگاه‌ها و شبکه هواوی از امارات خارج شوند وگرنه خبری از تحویل جنگنده‌ها در سال 2026 یا 2027- که موعد تحویل جنگنده‌های اف 35 در قرارداد فیمابین است- نخواهد بود.

در این میان اماراتی‌ها به واشینگتن گفته‌اند برای یافتن جایگزین وقت بیشتری نیاز دارند، اما ظاهراً در کاخ سفید گوش شنوایی برای این خواسته آنها وجود ندارد.

به اعتقاد مسئولان آمریکایی، ایالات متحده نگران است که چین بتواند فناوری پهپادهای آمریکا را که بخشی از قراردادش با امارات است به سرقت ببرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها