کد خبر: 495632
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۴:۳۰:۵۴
| |

مدیر جشنواره فیلم عربستان از کن می‌آید

«ادوارد وینتروپ» مدیر سابق بخش دو هفته کارگردانان کن به عنوان مدیر هنری اولین دوره جشنواره سینمایی دریای سرخ در کشور عربستان سعودی منصوب شد.

مدیر جشنواره فیلم عربستان از کن می‌آید
کد خبر: 495632
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۴:۳۰:۵۴

اعتمادآنلاین| جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان به صورت رسمی اعلام کرد که «ادوارد وینتروپ» منتقد فرانسوی و رئیس پیشین بخش «دو هفته کارگردانان» جشنواره کن به عنوان مدیر اولین دوره این رویداد سینمایی انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا، «ونتروپ» از سال 2012 تا 2018 مسئولیت بخش «دو هفته کارگردانان» کن را بر عهده داشت.

«مارتا بالاگا»، «آلیس خاروبی»، «لی سینگر»، «کارمن تامپسون» و «کیم یونگ-وو» از دیگر چهره های خارجی حاضر در تیم برگزارکننده جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان هستند.

اولین دوره این جشنواره در ابتداد قرار بود، سال گذشته برپا شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و در نهایت امسال از تاریخ 11 تا 20 نوامبر (20 تا 29 آبان) دوره نخست این جشنواره در شهر جده برگزار خواهد شد.

این رویداد سینمایی در 11 بخش از جمله سینمای معاصر بین الملل، سینمای عرب و آثار کوتاه و بلند تجربی، مرور آثار، واقعیت مجازی و ... برگزار خواهد شد.

سال گذشته کارگردان هالیوودی به عنوان رئیس هیات داوران اولین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم «دریای سرخ» انتخاب شده بود و هدف از برگزاری جشنواره «دریای سرخ» نیز تاکید بر سینمای دنیای عرب و همچنین آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و منطقه کارائیب اعلام شده بود.

جایزه «یُسر طلایی» این رویداد سینمایی که به بهترین فیلم اعطاء می‌شود شامل یک جایزه نقدی 100 هزار دلاری است و جایزه «یُسر نقره‌ای» نیز به بهترین کارگردان این رویداد سینمایی از نگاه هیات داوران همراه با جایزه نقدی 50 هزار دلاری اعطا می‌شود. جوان و نوظهور عرب انتخاب می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها