دیدار اردوغان و مکرون؛ دو طرف درباره همکاری در سوریه و لیبی توافق کردند

رؤسای جمهور ترکیه و فرانسه طی دیدار در حاشیه اجلاس سران ناتو در بروکسل، درباره مسائل مختلفی از جمله روابط دوجانبه، همکاری مشترک در لیبی و سوریه و همچنین اهداف استراتژیک ناتو صحبت کردند.

دیدار اردوغان و مکرون؛ دو طرف درباره همکاری در سوریه و لیبی توافق کردند
کد خبر: 495636
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۴:۳۵:۵۳

اعتمادآنلاین| «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود در حاشیه اجلاس سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل دیدار کرد.

به گزارش فارس به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در این جلسه دو نفره که حدود 52 دقیقه طول کشید، دو طرف درباره مسائل دوجانبه از جمله بحران‌های منطقه‌ای مانند سوریه و لیبی و همچنین همکاری‌ها در قالب ناتو صحبت کردند.

ماکرون در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران بعد از این دیدار گفت: «صحبت‌های من با رئیس‌جمهور اردوغان منجر به تمایل مشترک برای همکاری در سوریه و لیبی شد. من به او (اردوغان) گفتم که اعضای ناتو باید اهداف مشترک استراتژیک خود را روشن کنند».

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز»، رئیس‌جمهور فرانسه همچنین درباره انتقادهای آنکارا از اسلام‌هراسی توسط دولت پاریس، مدعی شد: «فرانسه بهره برداری سیاسی از مسئله ادیان و مذاهب را رد می‌کند».

اردوغان همچنین قرار است امروز در حاشیه اجلاس سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای اولین بار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز دیدار کند.

وی با بیان اینکه انتظار دیداری بدون پیش‌شرط با همتای آمریکایی خود را دارد، گفت باید مشکلات دوجانبه را بعد از دیدار در نشست ناتو پشت سر بگذارند.

امروز همچنین مدیر ارتباطات دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه با ضروری دانستن ناتو برای امنیت این کشور، از این سازمان خواست در پی تغییر چهره امنیتی منطقه غرب آسیا، مفاهیم استراتژیک خود را بازتعریف کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها