بایدن:

ناتو در مواجهه با چین و روسیه با چالش‌های جدیدی مواجه است

رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در نشست ناتو در بروکسل به سر می‌برد تاکید کرد که ناتو در مواجهه با چین و روسیه با چالشهای زیادی مواجه است.

ناتو در مواجهه با چین و روسیه با چالش‌های جدیدی مواجه است
کد خبر: 495650
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۵:۰۶:۲۹

اعتمادآنلاین| جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضمن اعلام حمایت واشنگتن از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرد که ناتو در مواجهه با چین و ورسیه با چالشهای جدیدی روبرو است.

به گزارش فارس، تحلیلگران معتقدند، به دنبال اختلافات آمریکا با ناتو در دولت دونالد ترامپ و تضعیف اتحاد فراآتلانتیک، جو بایدن قصد دارد از فرصت نشست جدید ناتو در بروکسل برای احیای پیوند میان کشورهای عضو ناتو استفاده کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو نیز پیش از آغاز این نشست گفته، رهبران کشورهای عضو این اتحاد نظامی باید سیاست مشترک قوی‌تری را در قبال چین و تسلط فزاینده آن اتخاذ کنند.

دبیرکل ناتو در ادامه به تکرار اتهامات کشورهای غربی علیه چین پرداخت و مدعی شد: می‌دانیم چین در ارزش‌های ما شریک نیست این را در سرکوب اعتراضات دموکراتیک هنگ‌کنگ و ظلمی که بر اقلیت‌ها مثل اویغورها در غرب چین روا می‌شود، می‌بینیم و این که چطور چین از فناوری برای نظارت بر جمعیت خود به شکلی که هرگز قبلاً دیده نشده، استفاده می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بایدن نیز در این زمینه افزود: من فکر می‌کنم چالشهایی که طی چند سال گذشته ما با آن مواجه هستیم به رسمیت شناخته شده است. ما چین و روسیه را داریم که مطابق با آنچه که ما امیدواریم بودیم عمل نکرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها