کد خبر: 495742
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۰۸:۱۲:۰۰
| |

کاروان لجستیک آمریکایی داخل پایگاه این کشور در بغداد هدف قرار گرفت

منابع محلی عراقی گزارش دادند که یک کاروان لجستیک ارتش ایالات متحده در داخل پایگاه نظامی این کشور در بغداد هدف قرار گرفته شده است.

کاروان لجستیک آمریکایی داخل پایگاه این کشور در بغداد هدف قرار گرفت
کد خبر: 495742
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۰۸:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع محلی عراقی بامداد سه‌شنبه از هدف قرار داده شدن یک کاروان آمریکایی در عراق خبر داد.

به گزارش فارس، کانال «صابرین نیوز» در خبری فوری نوشت: «کاروان لجستیک ارتش ایالات متحده با یک بمب کنارجاده‌ای، در بغداد هدف قرار گرفته شده است».

این منبع همچنین گزارش داد که این یک عملیات امنیتی بوده که توسط گروه‌های مقاومت عراقی انجام شده است.

صابرین‌نیوز در ادامه نوشت کاروان آمریکایی هدف قرار داده شده در عراق، داخل بخش نظامی فرودگاه بین‌المللی بغداد و محل استقرار نظامیان آمریکایی منفجر شده است.

دقایقی بعد، گروه موسوم به «فصیل المقاومه الدولیه» در بیانیه‌ای ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این عملیات، توضیح داد: «پسران شما در جناح مقاومت، با یاری خداوند متعال، دقیقاً در ساعت 12:23 بامداد (به وقت محلی)، به طور مشخص توانستند یک عملیات کیفی را داخل پایگاه اشغالگران در فرودگاه بغداد انجام دهند. این کاروان پشتیبانی و لجستیکی اشغالگران که متشکل از 4 خودرو شامل دو لندکروز سفید و دو خودروی نظامی بود در جاده متصل به پایگاه ویکتوری و پایگاه هوایی شهید [محمد] علاء، هدف قرار گرفته شد. این عملیات منجر به خسارت کاروان و مرگ چهار سرباز داخل لندکروز شد».

در ادامه به نقل از ناظران عراقی گزارش داد: «جناح‌های مقاومت عراقی استفاده از روش‌های پیشرفته‌تر و عملیات‌های کیفی، با به‌کارگیری پهپادها و موشک‌های نقطه‌زن را آغاز کرده است. عملیات هدف قرار دادن پایگاه ویکتوری از داخل، تایید می‌کند که دست مقاومت قادر است به هر هدفی برسد و زمان آن توسط مقاومت تعیین می‌شود».

این منبع همچنین نوشت: «این عملیات یک روز پس از تعیین پاداش فراکسیون‌های مقاومت عراقی برای افرادی که از تحرکات افسران اطلاعاتی آمریکا در عراق گزارش بدهند، صورت گرفته است».

دقایقی بعد صابرین‌نیوز مجدد گزارش داد که یک کاروان لجستیک دیگر متعلق به ارتش آمریکا در منطقه «اللطیفه» واقع در جنوب بغداد، هدف انفجار قرار گرفته است.

جزئیات بیشتری از عملیات دوم هنوز منتشر نشده و ائتلاف آمریکایی نیز تا این لحظه به این خبر واکنشی نشان نداده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها