کد خبر: 495857
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۱:۵۲:۳۸
| |

به بهانه ی سالگرد امضای توافق عادی‌سازی روابط انجام خواهد شد:

برگزاری نشست سران آمریکا، اسرائیل، امارات و بحرین

منابع اسرائیلی گزارش دادند که واشنگتن، تل‌آویو، منامه و ابوظبی به منظور برگزاری جشنی برای سالگرد امضای توافق عادی‌سازی روابط در حال رایزنی برای برگزاری یک نشست هستند.

برگزاری نشست سران آمریکا، اسرائیل، امارات و بحرین
کد خبر: 495857
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۱:۵۲:۳۸

اعتمادآنلاین| شبکه عبر‌ی‌زبان «کان»، شامگاه دوشنبه، گزارش داد که تماس‌هایی میان آمریکا،‌ رژیم صهیونیستی، بحرین و امارات برای برگزاری نشستی مشترک در جریان است.

به گزارش فارس، پایگاه صهیونیستی «آی24» به نقل از کان گزارش داد که هماهنگی‌ها برای برگزاری این نشست به مناسبت سالگرد امضای توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو در حال انجام است.

کان در گزارش خود اشاره کرد:‌ «هنوز مشخص نشده که نشست سران کجا برگزار خواهد شد در قدس آنطور که اسرائیل می‌خواهد یا در واشنگتن یا در یکی از پایتخت‌های کشورهای عربی».

کان مدعی شد، در صورتی که این نشست در یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برگزاری شود، این امر زمینه را برای عادی‌سازی روابط یک کشور فراهم خواهد کرد؛ با این حال،‌ «در حال حاضر، پیشرفتی در این خصوص وجود ندارد».

بر اساس این گزارش، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی به منظور زمینه‌سازی برای این نشست و آغاز آن تماس‌هایی را طی هفته‌های گذشته آغاز کرده است.

کان در پایان خاطر نشان کرد که برگزاری این نشست در مقطع کنونی بستگی به کابینه جدید تل‌آویو دارد که آمادگی خود را برای ادامه عادی‌سازی روابط با دیگر کشورهای عربی اعلام کرده است.

امارات و بحرین در اواخر دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، با علنی کردن روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی، پنجم ماه سپتامبر گذشته، در کاخ سفید توافقنامه عادی‌سازی روابط با این رژیم امضا کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها