محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امورداخلی:

اصلاح قانون انتخابات شوراها اولویت کاری کمیسیون است

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: از جمله مصوبات مهم کمیسیون در یک سال گذشته می توان به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.  

اصلاح قانون انتخابات شوراها اولویت کاری کمیسیون است
کد خبر: 495893
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۲:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدحسن آصفری در تشریح مهمترین اقدامات کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در اجلاسیه اول مجلس گفت: 10 فقره طرح و لایحه مورد بررسی قرار گرفته و 6 مورد نظارت میدانی نیز انجام شد.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها ادامه داد: 2 مورد تحقیق و تفحص پیگیری و 19 جلسه با وزرا و مسئولان برگزار شد، همچنین 58 مورد سوال از وزرا و رئیس جمهور در کمیسیون بررسی که برخی از موارد نهایی و به صحن مجلس نیز ارسال شده است.

وی افزود: 2 مورد تصویب اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مجموعه اقداماتی بوده که این کمیسیون در اجلاسیه اول داشته است.

آصفری عنوان کرد: از جمله مصوبات مهم کمیسیون در یک سال گذشته می توان به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری،شوراها و مجلس اشاره کرد.

وی بیان کرد: در بُعد نظارتی نیز هیئت‌هایی برای نظارت بر انتخابات کشورهای سوریه و ونزوئلا اعزام شدند همچنین بازدید از وزارت اطلاعات و برگزاری جلسه با وزیر و معاونان آن وزارتخانه نیز صورت گرفت.

وی ابراز کرد: نشست با مسئولین به ویژه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، هلال احمر، بسیج، هیئت عالی نظارت بر انتخابات مجمع تشخیص، جلسه مشترک با اعضای شورای نگهبان از جمله اقدامات کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در اجلاسیه اول بوده است.

آصفری درباره مهمترین اولویت های کمیسیون امورداخلی و شوراها در اجلاسیه دوم مجلس گفت: بررسی لایحه قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها،اصلاح قانون انتخابات شوراها،بازدید های نظارتی از استان ها و مراکز مهم کشور،بررسی عملکرد استانداری ها و شهرداری ها و همچنین سازمان همیاری ها و دهیاری های وزارت کشور از جمله برنامه های مهم کمیسیون در اجلاسیه دوم خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها