کد خبر: 495898
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۳:۰۴:۳۱
| |

افزایش بهای نفت با نیم‌نگاهی به مذاکرات وین

بهای نفت همزمان با تداوم مذاکرات وین و مشخص نبودن زمانبندی بازگشت کامل نفت ایران به بازارهای جهانی افزایش یافت.

افزایش بهای نفت با نیم‌نگاهی به مذاکرات وین
کد خبر: 495898
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۳:۰۴:۳۱

اعتمادآنلاین| همزمان با تداوم مذاکرات ایران با قدرت های جهان در وین و ضعیف شدن احتمال عرضه اضافی زودهنگام نفت ایران به بازارهای جهانی، نفت خام برنت 38 سنت(0/6 درصد) افزایش یافت و به 73.24 دلار در هر بشکه رسید. بهای نفت آمریکا نیز رشد 33 سنتی داشت و به 71.21 دلار رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بازار نفت در حالی نیم نگاهی به مذاکرات وین و توافق احتمالی در این مذاکرات داشته که پیش از این انتظاراتی به دلیل گمانه‌زنی درباره بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی به دنبال لغو احتمالی یکسری تحریم‌ها مطرح شده است. مذاکرات جدید میان ایران و کشورهای عضو برجام در حالی از روز شنبه ازسرگرفته شده که اتحادیه اروپا این دور مذاکرات را سخت و فشرده توصیف کرده است.

بازگشت آمریکا به برجام مسیر را برای لغو یکسری تحریم‌های ایران از جمله تحریم‌های نفتی هموار خواهد کرد و ایران خواهد توانست بار دیگر نفت خود را وارد بازارهای جهانی کند و صادراتش را از سر بگیرد.

بهای نفت در حالی روز سه شنبه افزایش یافت که با توجه به چشم انداز افزایش تقاضا برای فرآورده های نفتی به دنبال کاهش یکسری محدودیت های کرونایی در مناطقی از جهان، گروه اپک پلاس به دنبال افزایش میزان تولید و صادرات خود است.

آژانس بین المللی انرژی نیز اخیرا اعلام کرد: در حالی که تقاضای جهانی نفت در مسیر بازگشت به سطح قبل از همه گیری کرونا تا پایان سال آینده میلادی است، جهان به تولید نفت بیشتری از سوی اوپک پلاس نیاز دارد.

دیده بان انرژی جهان مستقر در پاریس اعلام کرد: اوپک پلاس باید برای تامین تقاضای بازارهای نفت به اندازه کافی ، تولید بیشتری داشته باشد. افزایش تقاضا و سیاست های کوتاه مدت کشورها با خواسته آژانس برای پایان دادن بر سرمایه گذاری نفت و گاز و زغال سنگ در گزارش منتشر شده در ماه گذشته مغایرت دارد.

تصمیم اخیر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و اوپک پلاس برای افزایش تریجی تولید، افزایش بهای نفت به دنبال این تصمیم و احتمال بهبود تقاضای نفت به دنبال کاهش محدودیت‌های کرونایی باعث می‌شود تا بتوان چشم‌انداز امیدوارکننده برای بازار جهانی نفت در دوران پساکرونا متصور شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها