ایران، مهمترین محور سفر رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل به واشنگتن

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل که پیشتر سفرش به واشنگتن به تاخیر افتاده بود، شنبه عازم این سفر می‌شود تا درباره تهدید ایران با مقام‌های آمریکایی گفت‌وگو کند.

ایران، مهمترین محور سفر رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل به واشنگتن
کد خبر: 495918
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی شنبه بعدازظهر عازم واشنگتن خواهد شد. این سفر یک ماه بعد از آن انجام می‌شود که رسانه‌های صهیونیستی از تعلیق سفر او به واشنگتن که قرار بود برای گفت‌وگو درباره آنچه «تهدید ایران» و سایر چالش‌های منطقه‌ای خوانده شده بود، خبر داده بودند.

به گزارش فارس روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، او در این سفر قرار است با همتایان آمریکایی در تلاش برای متقاعد کردن آن‌ها به عدم بازگشت به برجام گفت‌وگو کند.

در برنامه‌ریزی سفر اولیه که به تعویق افتاد او قرار بود با «لوید آستین» وزیر دفاع آوریکا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، «کنت مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) و «ریچارد کلارک» فرمانده ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده دیدار داشته باشد.

طبق گزارش این رسانه صهیونیستی، این فرمانده ارشد صهیونیست همچنین درباره «اوضاع رو به وخامت» لبنان، حضور ایران در سوریه و عملیات موسوم به عملیات «محافظ دیوارها» که به تاخیر سفر او در ماه مه منجر شد، گفت‌وگو کند.

این اولین سفر یک مقام اسرائیلی تحت نخست‌وزیری «نفتالی بنت» است و او قبل از سفر با وی دیدار خواهد کرد.

از دیروز دوشنبه کابینه جدید رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری بنت که پایانی بر 12 سال نخست‌وزیری نتانیاهو بود، آغاز به کار کرد. هنوز ساعاتی از انتخاب نفتالی بنت نگذشته بود که کاخ سفید اعلام کرد وی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن در این تماس تلفنی موافقت کرده که درباره همه مسائل مربوط به امنیت منطقه از جمله ایران با نفتالی بنت رایزنی کند.

بنت در بخشی از سخنرانی روز یکشنبه خود در کنست به لفاظی علیه ایران پرداخت و مدعی شد احیای توافق هسته‌ای با ایران اشتباه است و اسرائیل به ایران اجازه نمی‌دهد تسلیحات اتمی به دست آورد.

او در ادامه لفاظی ضد ایرانی خود گفت: خاورمیانه (غرب آسیا) هنوز از توافق هسته‌ای 2015 که پول زیادی را عاید ایران کرد، بهبود پیدا نکرده است.

بازگشت به توافق هسته‌ای اشتباه است و بار دیگر به رژیم ایران مشروعیت می‌بخشد. اسرائیل طرف این توافق نیست و به دفاع از خود ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها