لاوروف، وزیر خارجه روسیه:

آماده توسعه همکاری‌های بین منطقه‌ای با آمریکا هستیم

در آستانه دیدار سران مسکو و واشنگتن در ژنو سوئیس، وزیر خارجه روسیه می‌گوید که کشورش آماده توسعه همکاری‌های بین منطقه‌ای با آمریکا است.

آماده توسعه همکاری‌های بین منطقه‌ای با آمریکا هستیم
کد خبر: 495934
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۴:۲۱:۵۵

اعتمادآنلاین| «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در جلسه شورای سران فدرال این کشور در مسکو اعلام کرد، روسیه آماده توسعه همکاریهای بین منطقه‌ای با واشنگتن است و علاقمند به ایجاد چارچوبهای جدید منطقه‌ای برای کار در راستای «گفت‌وگوهای اقیانوس آرام» با آمریکا است.

به گزارش فارس، براساس گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف افزود: ما علاقمند به ایجاد ساختارهای منطقه‌ای جدید از جمله «شورای منطقه‌ای برینگ-اقیانوسیه-قطب شمال» با آمریکا هستیم. وی همچنین متذکر شد که همتایان آمریکایی ما در حال بررسی این پیشنهاد هستند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو آماده توسعه همکاریهای بین منطقه‌ای با واشنگتن در چارچوب شراکت دو کشور در منطقه اقیانوس آرام است.

در آستانه دیدار مهم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، مقامات دو طرف در حال ارسال سیگنالهای مثبت برای تنش زدایی در روابط میان دو کشور هستند که طی سالهای گذشته بر سر مسائل زیادی از جمله مداخله ادعای روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تحریمهای آمریکا، بحران اوکراین، پرونده الکسی ناوالنی و.. دچار تنش و تیرگی شده است.

با این حال مقامات دو طرف می‌گویند که بعید است در دیدار پوتین و بایدن بر سر مسائل مختلف به توافق اساسی دست یابند. پیشتر یک مقام ارشد دولت بایدن گفته بود که ایالات متحده به دنبال بهبود روابط با روسیه همزمان با برگزاری اولین نشست بین سران دو کشور نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا سخنان اخیر ولادیمیر پوتین همتای روس خود درباره در نازل‌ترین سطح بودن روابط دو کشور را تایید کرد و افزود این یکی از معدود مواردی است که آن‌ها در اولین نشست دوجانبه خود که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود، بر روی آن توافق دارند.

پوتین قرار است روز 16 ژوئن در شهر ژنو با بایدن دیدار کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها