واشنگتن:

از خودمان در برابر حملات موشکی محافظت می‌کنیم

سخنگوی منطقه‌ای وزارت امورخارجه آمریکا با تکرار اتهام‌های همیشگی این کشور علیه ایران و یمن، گفت که این کشور از نیروهای خود در برار حملات موشکی محافظت خواهد کرد.

از خودمان در برابر حملات موشکی محافظت می‌کنیم
کد خبر: 495942
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۴:۳۲:۴۶

اعتمادآنلاین| سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا، امروز (سه‌شنبه)، با شبکه سعودی «الحدث» درباره مسائل مختلفی از جمه بحران یمن گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش فارس به نقل از این شبکه سعودی، سخنگوی منطقه‌‌ای وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت: «دولت رئیس‌جمهور بایدن با مجلس سنا درباره وضعیت یمن هم‌نظر است».

او در ادامه بدون اشاره به عدم جدیت ریاض در دست‌یابی به توافق آتش‌بس و با اتهام‌زنی به صنعاء اظهار داشت: «حوثی‌ها باید با آتش‌بس موافقت کنند».

این مقام آمریکایی که اشاره‌ای نیز به نام او نشده،‌ بی‌آنکه به اقدام ائتلاف سعودی در محاصره مردم یمن بپردازد، اضافه کرد: «حوثی‌های باید ارائه کمک‌های انسانی به مردم یمن را تسهیل کنند».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه با ادعای اینکه واشنگتن ابزارهای مختلفی برای اعمال فشار بر صنعاء و ایران دارد، تحریم را یکی از این ابزارها عنوان کرد.

وی همچنین با دفاع از متحد واشنگتن بیان کرد: «عربستان سعودی حق دفاع از خود را دارد» و افزود: « [تیم] لندرگینک (نماینده آمریکا در امور یمن)، با تمام مقامات آمریکایی در خصوص یمن هماهنگی‌ها را انجا می‌دهد. دولت بایدن توجه بسزایی به یمن دارد».

وی ادامه داد: «حل‌وفصل یمن باید میان یمنی‌ها باشد. آمریکا سلطنت عمان را یکی از شرکای مهم حل‌وفصل مسالمت‌آمیز [بحران] در یمن می‌داند».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای همیشگی واشنگتن علیه ایران و بدون اشاره به کمک‌های نظامی آمریکا به عربستان سعودی برای حمله یمن، گفت: «اگر ایران می‌خواهد نقش مثبتی در منطقه داشته باشد، باید حمایت از حوثی‌ها را متوقف کند».

این مقام واشنگتن در پایان اظهاراتش با ‌«متزلزل‌کننده ثبات»‌ خواندن اقدامات ایران، افزود: «ما به محافظت از خودمان در برابر حملات موشکی ادامه خواهیم داد. ملت یمن نبایست گروگان توافق هسته‌ای با ایران باقی بمانند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها