کد خبر: 495973
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۵:۱۸:۰۷
| |

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور‌ی:

پروازهای فرانسه و پاکستان از سر گرفته شد

ذیبخش از رفع تعلیق پرواز‌های فرانسه و پاکستان به ایران خبر داد.

پروازهای فرانسه و پاکستان از سر گرفته شد
کد خبر: 495973
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۵:۱۸:۰۷

اعتمادآنلاین| محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: براساس تصمیمات وزارت بهداشت در خصوص شیوه نامه‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی، کشور‌های فرانسه و پاکستان از فهرست کشور‌های ویژه خارج شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او با بیان اینکه شرایط پذیرش مسافران ورودی از کشور فرانسه ارائه گواهی معتبر و دریافت هر دو دوز واکسن کروناست، افزود: از امروز پرواز‌ها از کشور فرانسه و پاکستان و به مقصد این دو کشور مجددا برقرار شد.

ذیبخش با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت پروازی به 39 کشور وجود دارد، تصریح کرد: پرواز از مبدا و مقصد کشور‌هایی که در فهرست شرایط ویژه قرار دارند، ممنوع بوده و کشور‌هایی که در فهرست کشور‌های پرخطر قرار دارند، ملزم به انجام تست مجدد در ایران و رعایت الزامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: کشور‌های هند، بوتسوانی، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موازمبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در فهرست کشور‌های با شرایط ویژه دارای واریانت انگلیسی قرار دارند.

او تصریح کرد: همچنین کشور‌های آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونتگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت لوسیا، صربستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی در لیست کشور‌های پرخطر با بروز بالای بیماری قرار دارند.

ذیبخش افزود: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96 ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای 8 سال در کشور‌های پر خطر است و تردد در سایر کشور‌ها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96 ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.

به گفته او، ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تائید وزارت امورخارجه ایران در کشور‌های مبدا دارای اعتبار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها