کد خبر: 495988
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۶:۰۶:۵۹
| |

داریوش قنبری، رئیس ستاد عبدالناصر همتی:

مشارکت پایین رقیب جریان اصلاحات است

رئیس ستاد عبدالناصر همتی گفت: رقیب جریان اصلاح‌طلب در حال حاضر آقای رئیسی نیست، بلکه عدم مشارکت مردم است و در کل الان طبق نظرسنجی‌ها تاکنون مشارکت در حد 40 درصد است و به نفع جریانی تمام می‌شود که پایگاه اجتماعی محدودی دارد.

مشارکت پایین رقیب جریان اصلاحات است
کد خبر: 495988
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۶:۰۶:۵۹

اعتمادآنلاین| رئیس ستاد عبدالناصر همتی، در استان ایلام گفت: امروز اقتصاد ما به دلیل نداشتن تعامل با خارج به روز ناخوشی رسیده و برای خروج از این مشکلات راهی جز تعامل با جهان وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، «داریوش قنبری» اظهار کرد: شعار دکتر همتی یعنی «تعامل از خانه تا جهان» مبنای احساسی ندارد و در مجموع مشکلات و مسائل کشور در این شعار دیده شده است.

وی با طرح این سوال که چرا تعامل از خانه تا جهان یک بحث محوری است؟ گفت: ما برای بهبود وضعیت موجود چاره‌ای جز تعامل نداریم و در مناظرات اخیر نیز هر کدام از نامزدها به نحوی به این موضوع اشاره کردند، از دادن وام و دادن یارانه و کمک‌های معیشتی . اما واقعیت این است که مسائل کشور زمانی حل خواهد شد که ما تعامل مثبتی با جهان خارج داشته باشیم.

رئیس ستاد همتی در ایلام ادامه داد: اقتصاد ما به دلیل نداشتن تعامل با خارج به روز ناخوشی رسیده و در کل ما نسبت به خیلی از رقبای منطقه‌ای عقب هستیم. سال 1384سیاست چشم‌انداز 20 ساله عنوان شد و در آن چشم‌انداز گفته شد که ایران در 1404 قدرت اول منطقه خواهد شد، اما قدرت اول منطقه نشدیم و رقبای منطقه‌ای ایران از ما جلوتر هستند.

قنبری گفت: مثلا ما با ترکیه از نظر جمعیت تناسب و اشتتراکات فرهنگی ، دینی و تاریخی داریم که با هم قابل مقایسه هستیم، کشور ترکیه امروزه به کشور تقریبا مهمی در منطقه و جهان تبدیل شده، به طوری که صادرات این کشور در سال 2019 بالغ بر 185 میلیارد دلار بوده، 64 میلیارد دلار هم درآمد توریستی این کشور بوده و مجموع درآمدهای آن بالغ بر 250 میلیارد دلار است در حالی که درآمد ارزی ما چیزی حدود 30 میلیارد دلار بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع این وضعیت و شاخص‌ها نمی‌تواند ما را به اهدافی که برای توسعه، اشتغال جوانان و بهبود وضعیت نمی‌رساند و ما عقب‌تر هستیم، تصریح کرد: ترکیه امروز یک قدرت نظامی است ، هر چند ما هم قدرت موشکی هستیم اما ترکیه چندجانبه کار کرده و این کشور از جمله 4 قدرت پهپادی جهان است که در جنگ قره‌باغ خود را نشان داد و از طرف دیگر در حال صادر کردن زیردریایی است که قطعا تکنولوژی ساخت زیردریایی تکنولوژی پیشرفته‌ای است که آن را تجاری‌سازی کرده و در حال رشد است و در آینده یکی از قدرت‌های بزرگ است و معادلات منطقه‌ای را به هم خواهد زد که باید این مسائل را در نظر داشت که دلیل پیشرفت و افزایش درآمد ترکیه چیست؟

رئیس ستاد همتی در استان ایلام تاکید کرد: بهبود شرایط اقتصادی در گرو تعامل با دنیای خارج است. ترکیه هرچند در ظاهر با برخی کشورها تنش دارد اما مراودات اقتصادی خود را حفظ کرده و در کل اقتصاد را فدای مناقشات سیاسی نکرده است و ما هم باید در عرصه جهانی به این سمت و سو حرکت کنیم و تعامل منطقی را با دنیای خارج داشته باشیم.

قنبری تاکید کرد: علاوه بر تعامل با جهان به تعامل در درون کشور و هم نیازمندیم، متاسفانه سطح تعامل و تساهل در درون کشور پایین آمده و همه به دنبال حذف یکدیگر هستند و امروز حذف به درون خانه کشیده شده و با این تفکر حذفی جامعه به سمت پیشرفت نخواهد رفت و از دل این برنامه به سمت سر و سامان دادن اقتصاد کشور است.

نماینده اسبق ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: خردگرایی در دولت روحانی که تحت عنوان کلید مطرح شد بین لبه‌های قیچی ترامپ و دلواپسان داخلی قرار گرفت، یک لبه‌ی قیچی که ترامپ بود شکسته و لبه دلوپسان نیز کند شده و نمی‌تواند ببرد اما تیز شدن این لبه در انتخابات می‌تواند مشکلاتی را ایجاد وراه تعامل را ببندد و جامعه مجددا به مشکلات امروز گرفتار شود.

قنبری ادامه داد: به همین خاطر در این اوضاع سرد سیاسی و این فضای یخ زده این احساس مسئولیت را کردم که مسئولیت ستاد آقای همتی را در استان قبول کنم چراکه روشنفکران در مقابل مردم مسئولیت دارند و باید این مسئولیت را با نگاه به منافع ملی ایفا کنند و تعهد اجتماعی را نباید کنار بگذارند و بر اساس این تعهد همیشه باید در عرصه حضور داشته باشد تا جامعه به سمت درستی حرکت کند.

وی با تاکید بر اهمیت تعامل با جهان گفت: امروز شاخص فلاکت در وضعیت نامناسبی است که نتیجه تحریم‌ها است و تحریم‌ها که برداشته شود این شاخص مناسب خواهد شد و نتیجه کارهای دولت روحانی نتیجه خود را در آینده نشان خواهد داد.

رئیس ستادهمتی در ایلام ادامه داد: رقیب جریان اصلاح‌طلب در حال حاضر آقای رئیسی نیست، بلکه عدم مشارکت مردم است و در کل الان طبق نظرسنجی‌ها تاکنون مشارکت در حد 40 درصد است و به نفع جریانی تمام می‌شود که پایگاه اجتماعی محدودی دارد و با تکیه بر همین رای کم و محدود می‌‍‌تواند به پیروزی برسد.

وی توصیه کرد: مردم نا امیدی را کنار بگذارند و اگر مشارکت مردم به بالای 60 درصد برسد قطعا جریان اصولگرا شانسی برای پیروزی نخواهد داشت و اصلاح‌طلبان می‌توانند پیروز میدان باشند.

قنبری تصریح کرد: مشارکت مردم در یکی دو روز آینده مهم است و هر چه مردم در این روزها قهر خود را با صندوق‌های رای کنار بگذارند و با امیدواری به آینده در پای صندوق‌های رای حضور بیشتری پیدا کنند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: امیدواریم مردم با درک شرایطی که برای دولت روحانی پیش آمد و برای اهمیت تعامل با جهان خارج برای بهبود شرایط و با احساس مسئولیت در قبال آینده خود حضور بیشتری در پای صندوق‌های رای داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها