محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

شفافیتی در پرونده عیسی شریفی نمی‌بینیم / معلوم نیست چرا دستگاه قضائی حاضر است برای این پرونده هزینه بدهد؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌‌طلب گفت: واقعیت امر این است که پرونده عیسی شریفی از دود و گل اندود هم گذشته و شفافیتی در آن قابل ملاحظه نیست. متاسفانه، همچنان این ابهام و دغدغه وجود دارد که چرا در خصوص این پرونده‌ها، این رویکرد اتخاذ شده است.

شفافیتی در پرونده عیسی شریفی نمی‌بینیم / معلوم نیست چرا دستگاه قضائی حاضر است برای این پرونده هزینه بدهد؟
کد خبر: 496000
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۷:۲۹:۳۵

اعتمادآنلاین| معلوم نیست که چرا دستگاه قضائی همچنان حاضر است که برای این پرونده هزینه بدهد؟ افکار عمومی مرتبا سوال می‌کنند و از این رفتار قانع نمی‌شوند. به مردم که نمی‌توان گفت که آنگونه که ما فکر می‌کنیم، شما هم فکر کنید و قانع شوید!


به گزارش امتداد، رویکرد مجلس یازدهم در انتخابات ششمین دوره شوراها با انتقادات گسترده فعالین سیاسی روبرو بوده و بسیاری از چهره‌ها، معتقدند که این رویکرد، موجب بسط و تعمیم نظارت استصوابی در این حوزه شده است.

سیدمحمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به این مسئله عنوان داشت: اتفاقی که در بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری شورای شهر افتاد از نظر من، بدعت جدیدی است. قانون اساسی و قانون شوراها در این روند و رویکرد به شکل بی‌سابقه‌ای مورد تعرض جدی قرار گرفته است.

وی افزود: ما در پنج دوره گذشته شوراهای شهر و روستا، مجالس اصلاح‌طلب و اصولگرایی داشتیم که به امر نظارت در این حوزه پرداختند، اما چنین رویه‌ای در هیچ دوره سابقه نداشته است. اینکه این حجم و تعداد از چهره‌های مورد وثوق مردم اینگونه و با نگاه یکسویه از صحنه رقابت کنار گذاشته شوند، برای نخستین بار رخ داده است. در واقع، مجلس انقلابی، داوطلبان کاندیداتوری شورای شهر را از تیغ نظارت استصوابی عبور داد.

مجلس کنونی به گونه‌ای رفتار کرده که گویی، نمایندگان شوراها به جای نمایندگی مردم، باید منتخب نمایندگان در مجلس باشند

میرلوحی، یادآور شد: شاید به دلیل رویکردی که شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری دنبال کرد، این رفتار مجلس در انتخابات شوراها دیده نشد. متاسفانه مجلس کنونی به گونه‌ای رفتار کرده که گویی، نمایندگان شوراها به جای نمایندگی مردم، باید منتخب نمایندگانی در مجلس باشند که خود با ساز و کار نظارت استصوابی روی کار آمدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما از شهرها و مراکز استان‌ها داریم، ظاهرا همین رویه با شکل زننده، علنی و نگران کننده دنبال شده است. این مسئله، پیامدهای گسترده‌ای دارد که بعد از انتخابات خود را نشان خواهد داد. آقایان توجه ندارند که روی کار آمدن افرادی که نه معتمد مردم که در واقع، معتمد نمایندگان مجلس هستند چه تبعاتی خواهد داشت.

وی همچنین در ادامه با اشاره به استعفای تعدادی از نمایندگان عضو هیئت نظارت، عنوان داشت: متن استعفای میرسلیم بسیار گویا بوده و بحث آن، تنها معطوف به یک مورد مربوط به یکی از آقایان نیست. شنیدم که ظاهرا رئیس هیئت هم اعلام کرده که او نیز استعفا خواهد داد. وقتی آقایان در بخش‌هایی که فلسفه وجودی آن‌ها اجرای عدالت بوده از مسیر اصلی خارج می‌شوند، این بخش‌ها از موضوعیت خارج می‌شوند.

میرلوحی، ادامه داد: اگر شوراها با مسیری که آقایان ترسیم و مهندسی کردند، یکدست شود از روز بعد از انتخابات و برای انتخاب شهردار، دعواها سر باز خواهند کرد. خواهیم دید که تا اول شهریور و استقرار شوراها، این زخم‌ها نمایان خواهد کرد.

پرونده عیسی شریفی از دود و گل اندود هم گذشته و شفافیتی در آن نمی‌بینیم

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، همچنین اشاره‌ای نیز به ادعاهای رئیسی در مبارزات انتخاباتی داشته و با یادآوری پرونده‌هایی نظیر عیسی شریفی، خاطرنشان کرد: ما اساسا در این پرونده، شفافیتی نمی‌بینیم! واقعیت امر این است که پرونده عیسی شریفی از دود و گل اندود هم گذشته و شفافیتی در آن قابل ملاحظه نیست. اساسا، رسیدگی به پرونده‌های شهرداری دوره گذشته، یک مورد و دو مورد نبوده و پرونده شریفی، یکی از آن‌ها است.

وی افزود: متاسفانه، همچنان این ابهام و دغدغه وجود دارد که چرا در خصوص این پرونده‌ها، این رویکرد اتخاذ شده است. گویا که برای این پرونده‌ها، مصونیتی در نظر گرفتند که هنوز هم آهنین و پابرجاست.

معلوم نیست که چرا دستگاه قضائی همچنان حاضر است برای پرونده عیسی شریفی هزینه بدهد؟

میرلوحی در پایان نیز، تاکید داشت: پرونده‌های شهرداری در دوره قبل، می‌تواند یکی از ملاک‌های جدی برای محک عدالت، بی‌طرفی و شفافیت قوه قضائیه در برخورد با فساد باشد. به نظر ما، این رفتارها خیلی متفاوت بوده و معلوم نیست که چرا دستگاه قضائی همچنان حاضر است که برای این پرونده هزینه بدهد؟ افکار عمومی مرتبا سوال می‌کنند و از این رفتار قانع نمی‌شوند. به مردم که نمی‌توان گفت که آنگونه که ما فکر می‌کنیم، شما هم فکر کنید و قانع شوید!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها