کد خبر: 496044
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۰۸:۰۶:۳۱
| |

باخت مقابل تیم بدون برد لیگ ملت‌ها

کی یاد می‌گیریم به داور اعتراض نکنیم؟

تیم والیبال ایران در بازی نخست هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال مقابل استرالیا قرار گرفت و برای سومین‌بار پیاپی در این رقابت‌ها با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد. این نتیجه در حالی به دست آمد که استرالیا تا پیش از این در 9 بازی هیچ بردی به دست نیاورده بود و بدون امتیاز در قعر جدول قرار داشت. 

کی یاد می‌گیریم به داور اعتراض نکنیم؟
کد خبر: 496044
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۰۸:۰۶:۳۱

اعتمادآنلاین| تیم والیبال ایران در بازی نخست هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال مقابل استرالیا قرار گرفت و برای سومین‌بار پیاپی در این رقابت‌ها با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد. این نتیجه در حالی به دست آمد که استرالیا تا پیش از این در 9 بازی هیچ بردی به دست نیاورده بود و بدون امتیاز در قعر جدول قرار داشت.

به گزارش اعتماد، تیم ایران با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور، علی اصغر مجرد، صابر کاظمی و آرمان صالحی (لیبرو) وارد زمین مسابقه شد. در ست نخست و تا امتیازات پایانی برتری از آن ملی‌پوشان کشورمان بود و حتی دو تیم در شرایطی وارد وقت استراحت فنی دوم شدند که ایران 16 بر 11 پیش بود. احتمالا همین اختلاف امتیاز بالا و پیروزی در 9 بازی از 10 تقابل رودررو و قعرنشینی استرالیا این تصور را در بچه‌ها به وجود آورد که کار تمام شده و 3 بر صفر برنده بازی خواهند بود، چراکه بعد از وقت استراحت بازیکنان ایران با ولنگاری و عدم تمرکز کار را ادامه دادند و امتیازات و اختلاف را یکی پس از دیگری از دست دادند تا در کمال تعجب ست نخست را با حساب 25 بر 23 واگذار کنند.

در ست دوم به نظر رسید بچه‌ها از خواب غفلت بیدار شدند و دست‌کم گرفتن حریف را به فراموشی سپرده‌اند اما مشکل اینجا بود که استرالیا روحیه گرفته بود و بازیکنان این تیم نمایشی از خودشان بروز دادند که در 9 بازی قبلی حتی به آن نزدیک هم نشده بودند. مدافعین روی تور این تیم بیشتر توپ‌های مهاجمان ایران را بلاک می‌کردند و دریافت‌کننده این تیم یعنی لوک پری اجازه لمس توپ با زمین خودشان را نمی‌داد. استرالیا در این ست 19 بر 13 پیش افتاد و تمام تلاش‌های آلکنو و بازیکنان تنها به کم شدن اختلاف انجامید و درنهایت ست دوم با حساب 25 بر 22 به سود حریف پایان پذیرفت.


در ست سوم و با تغییرات آلکنو در زمین مسابقه از جمله اضافه شدن بردیا سعادت به جای صابر کاظمی و مسعود غلامی به جای مجرد شرایط کمی به نفع تیم ایران تغییر پیدا کرد. با این حال استرالیا همچنان تیم سرحال زمین بود و اجازه درخشش به بازیکنان کشورمان را نمی‌داد. دو تیم در این ست پا به پای هم پیش رفتند اما استرالیا در لحظات حساس 21 بر 19 پیش افتاد. وقت استراحت آلکنو روند خوب حریف را قطع کرد و ایران با سرویس‌های خوب کاظمی و سعادت 25 بر 23 برنده شد تا کابوس باخت 3 بر صفر مقابل استرالیا از بین برود.

در ست چهارم روند خوب بچه‌های والیبال ایران ادامه پیدا کرد و نتیجه 25 بر 18 در پایان ست بر تابلوی امتیازات نقش بست تا بازی به ست پنجم کشیده شود. در حالی که گزارشگر بازی، همان که از ابتدای مسابقه و حتی وقتی 2-صفر عقب افتاده بودیم تاکید داشت ما این بازی را خواهیم برد، در آغاز ست پنجم هم قسم می‌خورد برنده این بازی ایران است، ست پایانی آغاز شد. 2 تیم در امتیازات پا به پای هم پیش رفتند تا اینکه در امتیاز 10 بر 9 به نفع ایران توپ پس از برخورد با دست مدافع استرالیا راهی اوت شد و اختلاف امتیاز به دو رسید. سرمربی استرالیا تقاضای ویدیو چک داد و داور مصری امتیاز را به نفع استرالیا برگرداند تا نتیجه بازی 10-10 مساوی شود. این تصمیم اعتراض شدید بازیکنان ایران را به همراه داشت. سعید معروف رفت سراغ داور اول و باقی بازیکنان ریختند سر داور دوم. فارغ از درست بودن یا غلط بودن اعتراض ملی‌پوشان، این وضعیت تمرکز تیم ایران را به‌طور کامل به هم ریخت به شکلی که استرالیا در ادامه 5 امتیاز به دست آورد و ایران 2 امتیاز.


به این ترتیب استرالیا بعد از 9 باخت پیاپی موفق شد نخستین بردش را مقابل ایران به دست آورد تا این‌طور به نظر برسد که معضل اعتراض ورزشکاران ایرانی به داوران مسابقه که منجر به از بین رفتن تمرکز تیم می‌شود هیچ‌گاه تمامی نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها