کد خبر: 496075
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۰۸:۴۹:۲۳
| |

در آخرین گزارش خود به شورای امنیت:

گریفیث: پیشنهادات زیادی به طرف‌های یمنی دادم، بی‌فایده بود

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در پایان ماموریت سه ساله‌اش به شکست تلاش‌هایش برای حل و فصل بحران یمن و پایان دادن به جنگ آن اذعان کرد.

گریفیث: پیشنهادات زیادی به طرف‌های یمنی دادم، بی‌فایده بود
کد خبر: 496075
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۰۸:۴۹:۲۳

اعتمادآنلاین| مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در سخنانی در جریان نشست شورای امنیت اظهار کرد: طرفین درگیر باید به اندازه کافی شجاع باشند و به جای ادامه درگیری، به انتخاب راه حل سیاسی روی بیاورند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وی ضمن اذعان به شکست تلاش‌هایش برای پایان دادن به جنگ یمن، افزود: طی سه سال ماموریتم در یمن فرصت‌های مختلفی را به طرف‌های درگیر پیشنهاد دادیم اما بی فایده بود.

گریفیث تاکید کرد: میانجیگر، مسئول جنگ و یا صلح نیست و نقش او در پیشنهاد راه‌های مختلف برای پایان دادن به جنگ خلاصه می‌شود.

وی ادامه داد: امروز با کمال تأسف به شما اطلاع می‌دهم که دو طرف درگیر در یمن هنوز نتوانسته‌اند بر اختلافات خود غلبه کنند. حوثی‌ها (انصارالله) که با نمایندگانشان دیدار کردم تنها در صورت بازگشایی بندر حدیده و فرودگاه صنعا به عنوان پیش شرط حاضر به آغاز مذاکرات و پذیرش آتش‌بس هستند و دولت (دولت مستعفی) نیز در مقابل بر اجرای یک بسته کامل به صورت همزمان اصرار دارد که شامل آتش‌بس و امضای توافق درباره حدیده و فرودگاه صنعا است.

گریفیث همچنین گفت: راه حل‌های مختلفی را برای نزدیک کردن این مواضع پیشنهاد دادیم اما متاسفانه هیچ یک از آنها را نپذیرفتند و امیدوارم که تلاش‌های عمان و دیگر طرف‌ها در این زمینه مثمر ثمر باشد.

این آخرین گزارش گریفیث از وضعیت یمن به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل در شورای امنیت بود و قرار است که وی از از ماه آینده رئیس کمک‌های سازمان ملل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها