محمد صادق کوشکی، استاد دانشگاه تهران:

انتخابات 1400| انصراف به نفع دیگری آزمونی برای نامزد‌های جبهه انقلاب است / حمایت از روحانی برای اصلاح‌طلبان گران تمام شد / تمام ظرفیت اصلاح طلبان پشت سر همتی است

یک استاد دانشگاه تهران گفت: انصراف یکی به نفع دیگری آزمونی برای نامزد‌های جبهه انقلاب است تا ماهیت خود را نشان دهند و ثابت کنند که آیا حاضرند از منافع شخصی کناره گیری کنند یا اینکه می‌خواهند در این آزمون مردود شوند.

انتخابات 1400| انصراف به نفع دیگری آزمونی برای نامزد‌های جبهه انقلاب است / حمایت از روحانی برای اصلاح‌طلبان گران تمام شد / تمام ظرفیت اصلاح طلبان پشت سر همتی است
کد خبر: 496113
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۰۹:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد صادق کوشکی، استاد دانشگاه تهران و فعال اصولگرا درباره انصراف نامزد‌های جریان اصولگرا به نفع سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: توقع اکثریت جامعه انقلابی این است که این جبهه و نامزد‌های آن هماهنگ عمل کنند. با توجه به شرایط فعلی توقع به این صورت است که گزینه‌های جبهه انقلاب به نفع یک داوطلب کنار بروند تا با مشارکت حداکثری مواجه شویم.

اگر نامزدهای اصولگرا انصراف ندهند نشانه بی توجهی به مطالبات مردم است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کوشکی ادامه داد: این اقدام باعث می‌شود هواداران جبهه انقلاب بتوانند به یک نفر رای دهند و این اقدام یک مطالبه عمومی و میلیونی است. اگر نامزد‌های جبهه انقلاب به این مطالبه پاسخ بدهند نشان داده اند که منافع نظام، اسلام و انقلاب و پاسخ گویی به مطالبات مردم را جدی گرفته اند و اگر نامزدی این چنین نباشد عملا نشان داده که احترامی برای نظر مردم قائل نیست و منافع فردی و مجموعه خودش را به منافع اکثریت جامعه ترجیح می‌دهد.

این فعال اصولگرا ادامه داد: انصراف یکی به نفع دیگری آزمونی برای نامزد‌های جبهه انقلاب است تا ماهیت خود را نشان دهند و ثابت کنند که آیا حاضرند از منافع شخصی کناره گیری کنند یا اینکه می‌خواهند در این آزمون مردود شوند و جامعه این افراد را بشناسد که بر خلاف ادعا‌های خود افرادی نیستند که آماده فداکاری برای منافع کشور، نظام، اسلام و انقلاب باشند.

استاد دانشگاه تهران در ادامه با بیان اینکه هنوز زمان لازم برای انصراف نامزد‌های جبهه انقلاب به نفع دیگری را داریم توضیح داد: باید منتظر باشیم و ببینیم که در این دو روز باقیمانده نامزد‌ها اصولگرا چه خواهند کرد.

دلیل عدم حمایت جبهه اصلاح طلب از نامزدی همتی در انتخابات

کوشکی درباره دلیل عدم حمایت جبهه اصلاح طلب از نامزدی همتی در انتخابات گفت: حمایتی که جبهه اصلاح طلب از حسن روحانی در انتخابات قبل کرد برایش خیلی گران تمام شد. علت اینکه اصلاح طلبان اعلام کردند از همتی حمایت نمی‌کنند این بود که اگر همتی در انتخابات شکست بخورد، بار این شکست متوجه جبهه اصلاح طلب نخواهد بود و عملا از زیر بار این شکست شانه خالی می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر هم عبدالناصر همتی در این انتخابات پیروز شود و عملکرد ناموفقی داشته باشد باز هم این عملکرد ناموفق متوجه جبهه اصلاح طلب خواهد بود؛ اما آنها بیان خواهند کرد که نامزد آن‌ها نبوده و هزینه اش را اصلاح طلبان نمی‌پردازند.

این فعال اصولگرا ادامه داد: هم اکنون هم جبهه اصلاح طلب پشت سر همتی بسیج شده، ولی رسما آن را نامزد خودشان معرفی نکرده اند. همه توان اصلاح طلبان و حتی حمایت شبکه‌های فارسی زبان خارجی برای حمایت از همتی بسیج شده اند. تمام ظرفیت اصلاح طلبان پشت سر همتی است، اما به دو دلیل فوق الذکر از او حمایت نکردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها