بلومبرگ:

پوتین در مذاکره با بایدن در موضع قوی تر قرار دارد

خبرگزاری بلومبرگ درباره دیدار امروز چهارشنبه ولادیمیر پوتین و جو بایدن رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا نوشت: به نظر می رسد در این دیدار رئیس جمهور روسیه در مذاکرات در موضع برتر و قوی تری قرار دارد.

پوتین در مذاکره با بایدن در موضع قوی تر قرار دارد
کد خبر: 496142
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۰:۳۱:۳۲

اعتمادآنلاین| حتی وقتی قیمت نفت پایین است، روسیه همیشه می تواند از دیگر منبع صادراتی بزرگ خود که همان ترول های اینترنتی (اوباش اینترنتی) هستند استفاده کند. اختلال در رسانه های اجتماعی و انتخابات در سراسر جهان می تواند هزینه سود بالای سهام را تامین کند.

یه گزارش ایرنا، بلومبرگ نوشت: بایدن به اندازه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مقابل پوتین مهربان نیست اما در دیدار او با پوتین همه فشارها روی او است. بایدن برای این که دستاوردی در این دیدار داشته باشد باید به دنبال نقاط اشتراک باشد و بدون این که رئیس جمهوری روسیه را شرمنده کند بر منافع آمریکا تاکید داشته باشد.

بایدن پیشتر پوتین را «قاتل» خوانده بود و یک بار وی را به نداشتن احساس متهم کرده بود.

بلومبرگ نوشت بایدن احتمالا در دیدار با پوتین مشکلات خود با او را کنار خواهد گذاشت تا بتواند بر مشکل بزرگتری که همان چین است تمرکز کند. اما پوتین می داند که این دقیقا خواسته بایدن از این دیدار را تشکیل می دهد و به همین دلیل هم هزینه سنگینی را وارد خواهد کرد به طوری که بازارهای سهام نیز مدتها نتوانسته اند چنین هزینه ای را وارد کنند.

روابط آمریکا و روسیه در مارس 2014(اسفند1393) به بهانه بحران داخلی اوکراین در دولت باراک اوباما تیره شد.

دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا امروز چهارشنبه در ویلای لا گرانژ در ژنو سوئیس برگزار خواهد شد و بنا بر اعلام مسکو بین چهار تا پنج ساعت طول خواهد کشید.

آمریکا بارها برای بازگشت به گفت و گو با روسیه برای حل اختلافات اظهار تمایل کرده بود با این حال در عمل، به خط مقابله خود ادامه داده است و با استفاده از ابزارهای اقتصادی، نظامی - سیاسی، تبلیغاتی و سایر ابزارها علیه روسیه صدها شهروند و شخصیت حقوقی روسیه را تحت محدودیت های مختلف قرار داده و دهها بسته تحریمی علیه مسکو اعمال کرده است.

آخرین حرکت تحریمی واشنگتن علیه مسکو همین ماه پیش بوده است که آمریکا 10 دیپلمات روس را اخراج و بسته جدید تحریمی در مورد این کشور وضع کرد و البته و در پاسخ روسیه نیز 20 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها