بایدن: حزب جمهوریخواه شدیدا تضعیف شده است

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت، حزب جمهوریخواه این کشور اکنون به لحاظ عددی شدیدا تضعیف شده است و شاخه تحت رهبری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق در این حزب نمایانگر یک اقلیت قابل توجه از مردم آمریکا است.

بایدن: حزب جمهوریخواه شدیدا تضعیف شده است
کد خبر: 496152
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۰:۴۳:۵۸

اعتمادآنلاین| جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری برگزار شده در مقر ناتو در شهر بروکسل، با پرسشی از سوی خبرنگار واشنگتن پست روبرو شد مبنی بر اینکه چه تضمینهایی می‌تواند به همپیمانان غربی نگران از قدرتی که ترامپ همچنان در میان حامیانش حتی بعد از اغتشاش ششم ژانویه در کنگره آمریکا حفظ کرده، بدهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از یاهونیوز، بایدن پاسخ داد: چیزی که من به آنها می گویم این است که من را تماشا کنید. آنها (همپیمانان)، همچون من، معتقدند که مردم آمریکا قرار نیست این نوع رفتار را تحمل کنند.

بایدن در ادامه حزب جمهوریخواه آمریکا را یک نیروی در حال تحلیل در سیاست آمریکا توصیف کرد.

او تاکید کرد: من فکر میکنم این مناسب است بگوییم که حزب جمهوریخواه به لحاظ عددی به شدت تضعیف شده است. رهبری حزب جمهوریخواه در هم شکسته شده و شاخه حامی ترامپ در این حزب بخش عمده آن را تشکیل می دهد اما یک اقلیت قابل توجه از مردم آمریکا است.

اخیرا یک نظرسنجی شرکت گالوپ در ماه آوریل ظاهرا ارزیابی بایدن را تایید کرد. حزب جمهوریخواه با کمترین میزان کسانی که خود را به عنوان جمهوریخواه شناسایی کردند از سال 2018 تا کنون معادل 25 درصد مواجه شد. در این نظرسنجی 49 درصد آمریکایی ها خود را به عنوان دموکرات یا مستقل متمایل به دموکرات شناسایی کردند در حالی که تنها 40 درصد خود را به عنوان جمهوریخواه یا مستقل متمایل به جمهوریخواه شناسایی کردند که بزرگترین شکاف از سال 2012 تا کنون است.

بایدن اظهارکرد: من می گویم رهبرانی که با آنها در ناتو و گروه هفت سر و کار دارم رهبرانی هستند که تاریخ اخیر ما را میدانند و نوعا خصیصه مردم آمریکا را میدانند و مطلع هستند که محوریت عمده عامه مردم کجا قرار دارد-نه به عنوان دموکرات/جمهوریخواه بلکه به عنوان کسانی که هستیم.

بایدن در اولین سفر خارجی‌اش به عنوان رئیس جمهور آمریکا همچنین اجرای موفقیت آمیز واکسیناسیون کووید-19 در کشورش را به خصیصه مردم آمریکا نسبت داده و از آنها به دلیل "ایستادن و گفتن آنچه که به اعتقاد ما اصل موضوع است و درگیر نشدند در اغراقهای غالبی که خیلی ها امروز درگیرش هستند" تحسین کرده و گفت، "وقتی من گفتم قصد پرداختن به شکست این ویروس را دارم، قصد تمرکز بر آن را دارم، قصد تزریق میلیونها دوز واکسن به بازهای مردم را دارم، مساله مساله من نبود، من فقط مردم آمریکا را میشناختم.

بایدن همچنین از حمله مستقیم به ترامپی که روز دوشنبه 75 ساله می شود پرهیز نکرده و او را به عنوان رهبری که زمانش سپری شده توصیف کرد.

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتش قبل از پرداختن به مانع‌تراشی جمهوریخواهان برای ایجاد یک کمیسیون دوحزبی کنگره‌ای به منظور تحقیق درباره اغتشاش ششم ژانویه گفت: اتفاقاتی که به عنوان تبعات پوپولیسم قلابی ترامپ رخ دادند، سپری شدند.

او ادامه داد: این مایوس کننده است که این تعداد زیاد از همکاران جمهوریخواه من در سنا که من آنها را خوب میشناسم به عنوان مثال از انجام دادن این تحقیقات به خاطر رقابتهای انتخابات مقدمات اکراه داشته‌اند. در نهایت ما در تاریخ آمریکا دوره‌هایی مثل این را تجربه کرده‌ایم و شما این اکراه را به خاطر داشتن شانس انتخاب مجدد و به خاطر ماهیت سیاست حزبتان در حال حاضر دارید. من فکر می کنم که این گذرا است. منظورم این نیست که به آسانی می گذرد. به همین دلیل بسیار مهم است که من در دستور کارم موفق شوم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها